חצי שעה ייעוץ אונליין - ₪90
צרו קשר עכשיו

מה בצלחת ומה מצב הנחת…

למה שאנו אוכלים יש השפעה על מצב הרוח

אוכל ללא הגבלה, שפע של צבעים, מוצרים, טעמים וריחות כובשים את כל חושינו כשאנחנו מגיעים לשווקים ולמרכולים. מזון מפתה בכמויות בלתי מוגבלות מחד גיסא, מתחים והיעדר צורך בתנועה מאידך גיסא – זה כמעט מתכון בטוח לעלייה במשקל, לקלקול מצב הרוח ולפגיעה במדדי הבריאות שלנו.

ככל שאנו צורכים מזון קל להשגה (מוכן ומתועש), ממעיטים בתנועה ומרבים במתחים, אנחנו מוצאים את עצמנו יותר ויותר במדרון חלקלק של בריאות מתדרדרת ומצבי רוח עגומים. אולם כמאמרו של סוקרטס: ״יהיו מזונותיך תרופותיך״, המפתח לאיזון הבריאות, לשיפור מצב הרוח, התפקוד שלנו ואיכות חיינו נמצא בידינו וחלק לא מבוטל ממנו במרכיבי צלחת האוכל שלנו.

רמות מאוזנות וקבועות ככל האפשר של סוכר בדם מאפשרות יציבות רגשית וגם שליטה טובה יותר במשקל, שמירה על משקל גוף תקין. כדי להשיג זאת, עלינו להקפיד על הימנעות מצריכה של סוכרים מעובדים בכמויות גדולות, קמחים מלוטשים ולמען האמת פחמימות בכמויות גדולות. גם על כמות הפירות יש להקפיד ובמיוחד להקפיד על כך רמת האינדקס הגליקמי. מומלץ לצרוך פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך כמו תפוחים ואגסים ולשלב את צריכתם עם צריכה של מזון מעט שומני כמו שקדים, אגוזים. כך נאט את קצב ספיגת הסוכרים. נבטיח שלא נחווה רעב קיצוני ואף נשמר רמות אנרגיה גבוהות, דבר שישפר את התפקוד הכללי והתפקוד החיסוני.

ערכים קבועים כאלה בתזונה הם המפתח גם בטיפול הטבעי בסרטן, בטיפול הטבעי בסוכרת, בטיפול הטבעי בפיברומיאלגיה, בטיפול הטבעי במחלות מעיים דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס. גישה תזונתית כזו יעילה מאוד גם בטיפול טבעי במתח, טיפול טבעי בחרדה וטיפול טבעי בדיכאון.

ויטמין B12 וחומצה פולית

הויטמין 12B והחומצה הפולית דרושים כדי לאזן את מערכת העצבים המרכזית. במחקרים שנערכו בקרב אנשים מבוגרים הסתבר כי כאשר רמות החומצה הפולית בתזונה שלהם עלו, כך חל שיפור במצבים של דיכאון. מסקנה: חומצה פולית הינה אמצעי חשוב בטיפול טבעי בדיכאון ובטיפול טבעי במצב הרוח.

ויטמין B12 חיוני לייצור תאי הדם האדומים אך גם חיוני לשימור הזיכרון. רמות גבוהות של ויטמין B12 חיוניות לשיפור הזיכרון באוכלוסייה המבוגרת ולטיפול טבעי בדיכאון בגילאים אלה ובכלל.

אנחנו יכולים להעלות את כמות החומצה הפולית בתזונה שלנו אם נקפיד על צריכה של: עשבי תיבול, קטניות, קייל, כרוב, תרד וחסה. אגב למזונות אלה יתרון גדול גם בתזונה לטיפול בסרטן.

B12 נמצא בשפע בדגים כמו טונה, הרינג, סלמון. כמו כן הוא נמצא בכמות גבוהה בחלמון הביצה, בשעועית, פטריות מאכל, תרד, בשר רזה וגם תוצרת חלב רזה.

סלניום

סלניום, הינו יסוד קורט (מינרל) הנמצא בכמות גדולה באגוזי ברזיל. הוא פעיל כנוגד חמצון ברקמת המוח, חיוני לתפקוד החיסוני שלנו ולטיפול טבעי בסרטן.

במחקר שנערך על אוכלוסיית הגיל השלישי נבדקה השפעתו על קבוצת אנשים שקיבלו 200 מק״ג ליום, לעומת קבוצת ביקורת שקיבלו פלסבו.

הסלניום הוריד את רמות העומס החמצוני, בקבוצה שטופלה בסלניום ואלה דיווחו במקביל על שיפור משמעותי ומובחן במצב הרוח שלהם. מכאן שהסלניום יעיל בטיפול טבעי בדיכאון. עודף של מינרל הסלניום נחשב לרעיל ועל כן חיוני לצרוך אותו בכמויות מוגבלות.

חומצות שומן מקבוצת אומגה

חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 זכו בשנים האחרונות להתייחסות ומחקרים רבים. החומצות הוכיחו את יעילותן וחיוניותן לטיפול במצבים פיזיים ורגשיים. נכון להיום ברור כי צריכת כמות גדולה של חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 היא אמצעי חיוני בטיפול טבעי בדיכאון ומצב רוח, לטיפול טבעי בזיכרון ולטיפול טבעי בכולסטרול, כלי דם ובריאות הלב.
חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 נמצאות באגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי צ׳יה, דגי ים צפוני.

ויטמין D

ויטמין D מצוי בדגים, אצות, כבד בקר, חלמון ביצה ומאכלי חלב. ויטמין זה חיוני ליכולת הגוף לספוג סידן ולהטמיעו בעצמות. הוא נוצר באופן טבעי בעת חשיפה לקרינת השמש. כיום כשרובנו מצויים רוב שעות היום בתוך מבנים ונמנעים מחשיפה מרובה לשמש אנו מפתחים מחסור בויטמין D. אך ויטמין D חיוני גם לשיפור מצב הרוח ורמות מאוזנות שלו חיוניות לטיפול טבעי בדיכאון, לטיפול טבעי במצבי רוח וטיפול טבעי בכאב.

כדי להשלים את רמות ויטמין D יש להקפיד על תזונה המבוססת על דגי ים, מוצרי חלב, אצות ו/או להקפיד על צריכה של הויטמין כתוסף.

מיץ דובדבנים ובננות

אם מצבי הרוח שלנו נובעים משינה לא רגועה אנו יכולים לתרום לאיכות השינה על ידי שתיית מיץ מדובדבנים חמוצים לפני השינה. נמצא כי מיץ הדובדבנים עשוי להעלות את רמות המלטונין (המוליך העצבי במוח המאפשר שנה איכותית).

גם אכילה של בננה כארוחת לילה תסייע לאיזון המוליכים העצביים. הבננה מכילה חומצה אמינית טריפטופן המהווה חומר מוצא לסרוטונין, התוצאה תהיה שינה רגועה יותר ומצב רוח טוב יותר.

קיווי

מסתבר שגם לקיווי היכולת להוות תרופה טבעית למצבי דיכאון ולאיזון רגשי. נמצא כי אכילה של שני פירות מדי לילה העלתה את רמות המלטונין, הדופמין והסרוטונין מכאן שהקפדה על צריכה של פרי זה היא טיפול טבעי לדיכאון, טיפול טבעי להפרעות שינה, טיפול טבעי לאיזון המשקל וכל זאת מבלי להזכיר את כמויות נוגדי החמצון ובהם ויטמין C המשפרות את תפקוד מערכת החיסון והבריאות בכלל.

צרו קשר

  • 03-9217515
  • 050-5401171
  • info@dromrit.co.il

  • הרצל 86, פתח תקווה

שעות פעילות הקליניקה

ראשון-חמישי 9:00 – 20:00
שישי 9:00 – 14:00

טיפולים יחודיים

קבעו פגישה לאבחון
קבלו ייעוץ אונליין

אבחון, התאמת תזונה, צמחי מרפא או הנחיות טיפול מקיפות יותר בטלפון, מייל, WhatsApp, או Zoom במחיר עדכני לבידוד:

₪90 – 30 דקות ייעוץ

עמרית בן סירה פרופיל

עמרית בן סירה | מרצה ומנחה סדנאות בריאות בארץ ובעולם

N.D C.Ac Re.Na, נטורופתית מומחית לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גופנפש