המבורגר טבעוני מלא בריאות

מתכון של שייל שקוקלה

המבורגר טבעוני מתכון כדי לאפשר זאת חיפשתי ומצאתי מתכון צמחוני ומבטיח מבית מדרשו של בלוגר המזון שייל שקוקלה. שקוקלה הוא סטודנט לרפואה ש״משוגע״ על מזון בריאות צמחוני ומתמחה בו כפי שתוכלו להבין מהמתכון המצורף.

רכיבים

כף שמן לבישול (עדיף אורז) 1 כפית זרעי כמון 3/4 כפית זרעי כוסברה 3/4 כפית זרעי שומר 2 כפיות שורש ג׳ינג׳ר מגורר 1 – ½1 ספלים של תערובת פלפל ירוק, אפונה, תירס, גזרים קצוצים יחד עם כרובית חתוכה דק דק 1/2 כפית גראם מאסאלה 1/2 כפית אבקת כורכום 1/2 כפית אבקת צ׳ילי או קאיין (לפי הטעם) 1/2 כפית מיץ לימון (להתאים לטעמכם) 1/2 כפית סוכר (אופציונלי) מלח לפי הטעם כ-1/4 כוס מים 1 תפוח אדמה דזירה מבושל 1/4 ספל פירורי לחם שמן לטיגון הקציצות רוטב מועדף להמבורגר

הכנה

מחממים את שמן הבישול לחום בינוני עם הכמון, זרעי הכוסברה הטחונים, זרעי השומר עד להשחמתם ואז מוסיפים את הג׳ינג׳ר ואת הירקות ומבשלים תוך בחישה עד שהתערובת כולה משחימה. מוסיפים את שאר התבלינים כולל הסוכר והמלח. מוסיפים את המים ומבשלים עד להתרככות הירקות. מצננים את התערובת ואז מוסיפים את תפוח האדמה המבושל והקלוף ומיץ הלימון – מועכים יחד עד שמתקבלת תערובת דמויית בצק. במידת הצורך מוסיפים את פירורי הלחם כדי לגבש את התערובת כך שיתאפשר ליצור קציצות. מטגנים, אפשרי על מחבת פסים משומן היטב, עד שהקציצות משחימות היטב. מגישים עם הרוטב המועדף: קטשופ, חרדל ואפשר אפילו בתוך לחמנייה עם פרוסת עגבנייה, חסה ומללפון חמוץ. תיהנו !

צרו קשר

× דברו איתנו