אפקט ה"ריבאונד" בגוף

אפקט ה"ריבאונד" בגוף

בייעוץ טלפוני מהשבוע פנתה אלי צעירה ישראלית שחיה בחו״ל. לפני מספר שנים גילו אצלה תסמונת מטבולית שהתבטאה למזלה רק באי סבילות אינסולין (מין מצב טרום סוכרתי) מלווה ברמה גבוהה של כולסטרול.

מאחר שהגישה הקונבנציונלית כללה תרופות מרובות, התאמתי לה בעבר תזונה ותוספים שכל עוד התמידה בהם השתפרו המדדים כך שלא הייתה עדות לתסמונת.

עם חלוף הזמן שוחרר מעט הרסן והיא עשתה שינויים כאלה ואחרים בתזונה, אם כי תמיד עם עין צופיה לתוצאות תוך הקפדה על פעילות ספורטיבית אינטנסיבית.

לפני כחודש, במטרה לשפר את המדדים עוד יותר, הופנתה לרופא שהציע תזונה מאוד קיצונית שכללה חלבון רזה מהחי וירקות בלבד. אבל לאחר חודש קשה ביותר לתדהמתה בכל המדדים שאותם ניסתה לשפר חלה החמרה:
ירידה בתפקוד בלוטת התריס, עלייה ברמות השומנים בדם ועלייה ברמת הסוכר. ״וזה״ היא אומרת ״אחרי שכל החודש האחרון אני מרגישה עייפה ועצובה….״

עם קבלת התוצאות, שוב פנתה אלי.

אז חשוב לדעת, גם הגוף יודע להגיב ב״ריבאונד״! לפעמים נדמה לנו שאם ״ניקח אותו אל הקצה״ נסחט את המשאבים שלו, נאלץ אותו להיכנע לרצונות שלנו, נימנע ממנו … נשיג את המטרה. אולם הגוף – זה אנחנו וכשהנפש צועקת שמה שאנחנו עושים לא טוב, אנחנו חייבים להקשיב.

במקרה של האמור, הוספה של מעט פרי בעל ערך גליקמי נמוך ושמנים צמחיים: שמן זית, טחינה ואגוזים יעזרו לאזן את המצב. גם תוכנית להוספה בזהירות רבה ובעדינות, של צמחי מרפא ותוספי תזונה תהייה עכשיו חלק מהדרך.

קראו עוד על…

בדיקות הדם תקינות אבל אתם ״על הפנים״

סיפור מהתחת

דיקור קרקפת משולב

האם טיפול תרופתי עלול לגרום לירידה בתפקוד כליות?

צרו קשר

× דברו איתנו