איך להוריד לחץ דם באופן טבעי

לחץ דם הוא מדד הבוחן את עוצמת הלחץ שמפעיל הדם הזורם בכלי הדם כנגד דפנות כלי הדם.

המצב המאוד נפוץ של יתר לחץ דם, מעיד על כך שהלחץ אשר מפעיל הדם על דפנות כלי הדם גבוה מהרמות המקסימליות הרצויות אשר עומדות על 120 מ״מ כספית במצב התכווצות של הלב (סיסטולה) ו-80 מ״מ כספית במצב הרפיה של הלב (דיאסטולה).

כאשר הקוטר הפנימי של כלי הדם קטן, בשל הצטברות משקעים על דפנותיו, מתרחשים שני תהליכים מקבילים:

  1. עיבוי הדופן גורם להקטנת גמישות כלי הדם, מה שמעלה את הלחץ של הנוזל כנגד הדופן.
  2. הקטנת הנפח הפנימי של כלי הדם מעלה אף היא את לחץ הנוזל בתוכם.

למרות האמור לעלייה בלחץ הדם אין, לאורך שנים, תסמינים חיצוניים, כך נזקי לחץ הדם הגבוה מצטברים מבלי שיזכו בטיפול הולם, זו גם הסיבה שהמחלה זכתה לכינוי ״הרוצח השקט״. יחד עם זאת תופעות כמו סחרחורות, כאבי ראש ודימומים מהאף עלולים להצביע על עלייה בלחץ הדם ומצריכים בדיקה רפואית.

בעיקרון מעקב תקופתי במרפאה או בבית עשוי למנוע התדרדרות ולהציל חיים.

ישנם שני סוגים מאובחנים של לחץ דם:

לחץ דם ראשוני

לחץ דם ראשוני – אידיופתי – כלומר ממקור לא ידוע – אופייני לרוב המקרים באוכלוסיה.

לחץ דם שניוני

לחץ דם שניוני – נגרם כתוצאה או נלווה למצבים בריאותיים אחרים. למשל לחץ דם שהינו תוצאה של טיפול תרופתי כמו נטילת משככי כאבים, גלולות למניעת הריון, תרופות לטיפול בגרד ואף שימוש בסמים. בנוסף, מחלות כליה וגידול על גבי בלוטת האדרנל (יותרת הכליה).

מה הם גורמי סיכון המשפיעים על הופעת לחץ דם ראשוני?

עודף משקל, חוסר פעילות גופנית, עישון, תזונה עשירה במלח, חוסר באשלגן – המצוי בשפע בירקות, רמות נמוכות של ויטמין D, מתח, מחלות כרוניות, צריכה של אלכוהול וגם גיל גבוה והיסטוריה משפחתית.

מה הם הסיכונים בלחץ דם גבוה ולא מאוזן?

  • לחץ דם גבוה עלול לגרום לשבץ מוחי או לשבץ לבבי.
  • הפגיעה בדופן כלי הדם עלולה להביא למפרצת בכלי הדם aneurysm.
  • עלייה בלחץ הדם ופגיעה בדפנות כלי הדם עלולה לפגוע בתפקוד המוח, הכליות והעיניים.

מה הוא הטיפול הקונבנציונלי?

בעיקרו תרופתי המבוסס על מספר משפחות של תרופות: תיאזידים, חוסמי תעלות סידן, חוסמי בטא, חוסמי אלפא ומעכבי ACE.

טיפול טבעי בלחץ דם גבוה

האם יתר לחץ דם הוא באמת "רעה חולה" שרק טיפול תרופתי לכל החיים יכול לה?הידעתם שבמעלה הנחיריים שלנו יד אזור שאם נרטיט אותו על ידי נשימה וזימזום נסייע ללחץ הדם שלנו לרדת?

ולמרות שלגוף שלנו יש כל מיני "טריקים" שיכולים לעזור לנו לטפל בלחץ הדם בין 2007-2010 דיווחה כמעט 20% מהאוכלוסייה הבוגרת בארץ על אבחנה רפואית של יתר לחץ דם.

אם נתבונן ברוב האבחנות הרפואיות למחלות יתר לחץ דם נגלה שאצל רוב המאובחנים מוגדר יתר לחץ דם ראשוני – אידיופתי – כלומר, כזה שלא נמצא לו גורם פיזיולוגי ברור. אבל, אם נסתכל על אורח החיים של רוב האוכלוסייה לא נוכל להתעלם מרמות הסטרס שמלווה את אורח החיים שלנו.

מנגנון הסטרס הינו מנגנון שמטרתו היתה לשרת את האדם בתקופות בהן היה עליו להבטיח את הישרדותו: כאשר יצא לציד, כאשר נלחם בשבט אוייב או בחיית טרף שאיימה עליו או על משפחתו. בחיים העירוניים גורמי המתח רבים והם מפעילים את המנגנון המובנה בנו בתדירות גובהה.

כאשר האמיגדלה המצוייה במוחנו נתקלת בגורם המזוהה על ידה כמסכן אותנו היא שולחת מסר לבלוטות האדרנל – 2 בלוטות קטנות מעל כל אחת מהכליות שלנו, אשר בין השאר מייצרות אדרנלין. אדרנלין ברמה גבוהה מאפשר לנו להתמודד מול סכנה והוא עושה זאת על ידי הפעלת מנגנונים רבים בהם: העלאת רמת הסוכר בדם – כדי שיהיה דלק רב לפעילות השרירים, העלאת רמת לחץ הדם – כדי לספק דם לפעילות המאומצת, הורדת רמות הדם שמגיע למערכת העיכול כי הדם נחוץ במקומות אחרים ועוד.

כשכל זה קרה לאדם הקדמון "פעם ב…" יכול היה הגוף לשוב לתיפקודו התיקון עם שוך הסערה ולהתאזן. כאשר כל זה קורה בתכיפות גבוהה הגוף מאמץ את כל השינויים האלה והופך אותם לכרוניים.

איך להוריד לחץ דם באופן טבעי

לכן, כשאנחנו מתחילים טיפול טבעי בלחץ דם גבוה או מחפשים שיטה אשר תעזור לנו להורדת לחץ דם באופן טבעי, אנחנו מתחילים באיזון תפקוד הבלוטות, התגובות לסטרס ואימון האמיגדלה להגיב לסכנות אמת יחד עם אלה נתאים כמובן את התזונה ואף את התוספים וצמחי המרפא שיעזרו להתאזן במהירות.

בקליניקה שלנו אנו בונים תוכנית טיפולית המשלבת תזונה וצמחי מרפא בנוסף על דיקור כטיפול תומך.

קראו עוד על…

טיפול לרגיעה איזון והתחדשות

טיפול משולב לחידוש והצערת עור הפנים

טיפול טבעי בסרטן על ידי שינוי גישה תזונתית

טיפול טבעי בקרוהן

טיפול טבעי בלחץ דם

טיפול טבעי בכולסטרול

טיפול טבעי לאיזון כולסטרול, טריגליצרידים וסוכר

צרו קשר

× דברו איתנו