טיפול טבעי בסרטן על ידי שינוי גישה תזונתית

גידול סרטני מתחיל כנראה בשינוי בתא אחד או בקבוצת תאים קטנה אשר בשלב מסוים מפסיקים לתפקד בהתאם לתכונות המאפיינות את הרקמה בה התא או קבוצת התאים נמצאים.

אחד מהנתונים החשובים שאנחנו יודעים הוא שרמת האנרגיה שמייצרים תאים כאלה היא נמוכה.

בתאים שלנו נמצאים אברונים (איברים קטנטנים) שונים ורבי תפקידים, אחד מהאברונים החשובים הללו נקרא מיטוכונדריה והוא אחראי על ייצור האנרגיה של התא. אנרגיה זו מיוצרת כתרכובת הקרויה ATP – אדנוזין טריפוספט (בתהליך השימוש מתפרק פוספאט אחד מהתרכובת). התא הסרטני מייצר מעט מאוד מהתרכובת הזו, זאת בעיקר כיוון שהוא משתמש במעט מאוד חמצן אותו אינו מקבל, כמו התאים הבריאים, מהדם שנושא חמצן אל התאים אלא מסוכר אותו הוא מפרק בתהליך תסיסה (תהליך דומה לזה שמתרחש בעת תסיסת ענבים ליין למשל).

אחת ההשערות שתהליך שינוי כזה בתא מתרחש בעיקר בגלל שינויים שהתרחשו בקרום העוטף את התא (הממברנה). קרום זה אחראי להעביר אל תוך התא את חומרי ההזנה הדרושים לתפקודו התקין של התא. חומרים מסיסים בשומן – כמו ויטמינים מסוימים: ויטמין A, D, E, K יעברו דרך החלק השומני בקרום וחומרים מסיסים במים כמו חלבונים יעברו דרך החלק החלבוני של קרום התא.

כאשר מתרחש שינוי במבנה של קרום התא בגלל חומרים רעילים שהצטברו בקרום או בגלל מחסור בחומרי הזנה איכותיים וחיוניים, הוא לא יצליח להעביר את כל החומרים להם זקוק התא. מחסור בחומרים חשובים כאלה יגרום גם לחומר הגנטי של התא להשתנות והוא יפסיק למלא את תפקודיו הבריאים.

מדענים שעוסקים באפיגנטיקה – תחום בביולוגיה העוסק בשינויים תורשתיים שאינם קשורים לחומר הגנטי ה-DNA (ר׳ ד״ר ברוס ליפטון) עוסקים רבות בסוגיית השפעתו של קרום התא על תפקודו הבריא ומכאן על מצב הגוף כולו. ד״ר ליפטון משייך השפעות אלה הן לגורמי אורח חיים ובהם תזונה כמו גם לגורמים תודעתיים – דפוסי חשיבה, אמונות, טראומות וכו׳, המשפיעים על תפקודו של קרום התא ובכך עלולים לגרום לשינויים לא בריאים כאלה.

ככל שהשוני באפיוני התא גדול יותר מאפיוני הרקמה בה הוא נמצא כך הוא חולה יותר.

לתא סרטני בגידול מתקדם יש 3 תכונות המבדילות אותו לחלוטין מתא בריא:

  • התא מאבד את תכונת ה״התאבדות״ (אפופטוזיס) – כשחל שיבוש בתא רגיל הוא ״מתאבד״, תא סרטני אינו עושה זאת
  • התא יוצר צמידות לתאים אחרים – יוצר רקמה צפופה ומצמצם את המרווחים הבין תאיים
  • התא מפתח יכולת תנועה

לפיכך, על פי גישות הריפוי הטבעיות, כדי להסיג לאחור תהליך כזה יש להחזיר אל קרום התאים את יכולת התפקוד הבריאה, לשפר את כושרן של המיטוכונדריות לייצר אנרגיה גבוהה בתהליך תקין.

איך עושים זאת בגישה הטבעית?

ראשית מאמצים גישה תזונתית המשחררת את הגוף מרעלים אשר מצויים במזון מתועש, בתזונה עשירה בכימיקלים וגם בתזונה המבוססת על מזון מן החי, מזון מטוגן, מזון עתיר סוכרים ופחמימות.

בין הניסויים שהוכיחו את יכולתה של התזונה להשפיע על התפשטותם או נסיגתם של גידולים סרטניים בולט מחקר של ד״ר קולין קמפבל (ר׳ ״מחקר סין״). ד״ר קמפל החדיר תאים סרטניים לגופן של חולדות. לקבוצת חולדות אחת נתן תזונה שהכילה 20% חלבון חלב (קזאין) והשאר מזון ממקור צמחי. מבחינת אחוזי החלבון מן החי די דומה לתזונה האנושית המקובלת במערב. כל החולדות בקבוצת הניסוי אכן פיתחו מחלה סרטנית. קבוצה שנייה של חולדות, טופלו אף הן בהחדרת תאים סרטניים לגופן אך ניזונו מהרכב תזונתי שהכיל 5% קזאין בלבד. החולדות בקבוצה זו לא חלו בסרטן.
ד״ר קמפבל אף הגדיל והוריד את % הקזאין בתזונה של הקבוצה הראשונה ומצא שהגידולים הסרטניים נסוגו.
הניסוי של קמפבל הוא רק דוגמא לגישה תזונתית שהניבה תוצאות מוצלחות. בנוסף לעבודתו של קמפבל מיושמים מזה שנים רבות פרוטוקולים תזונתיים אשר הביאו להצלחות גדולות בריפוי בהם תזונת קינגסטון (התפרסמה בארץ בזכות הספר של שרה חמו אשר ריפאה את עצמה מסרטן גרורתי), תזונת גרסון (תוכלו לקרוא על תהליך ריפוי בספרו של יוסי רודוי – לדרוך על הצלף תזונת בודוויג וגישות אחרות).
הטוב ביותר לתפיסתי להתאים את אורח התזונה למטופל, לאורח חייו, הרגשתו וצרכיו.

בצד התזונה ישנם צמחי מרפא אשר בתצורות מסוימות מהווים הבטחה מאוד גדולה לריפוי, כמו צורות מסוימות מאוד של שימוש בכורכום (מסתבר שיעילות הכורכום כמו צמחים אחרים מוכחת רק כאשר צורכים את כל מרכיביו ובתצורה המאפשרת ספיגה אופטימלית), אלו ארבורסנס (מין אלוורה עשיר ברכיבים אנטי סרטניים) – בעיקר בדרך בה התווה הנזיר הפרנציסקני רומנו זאגו, צמחים אחרים ובהם שימוש במיצוי של הרדוף הנחלים (צמח רעיל מאוד!!!), שרביטן לבן, שימוש בסודה לשתיה ליצירת סביבת גוף בסיסית יותר ועוד.

ארגז הכלים הטבעי הוא רב אפשרויות ותמיד כדאי לשלב מספר גישות שאינן סותרות זו את זו כדי להבטיח תוצאות טובות יותר. ריבוי הגישות והאפשרויות בקליניקה שלנו מאפשר להתאים לכל מטופל את הדרך המתאימה לו ביותר.

 

סימוכין

ד״ר ברוס ליפטון – ויקיפדיה

מחקר סין – ויקיפדיה

שיטת קינגסטון

״שביל הזהב לריפוי טבעי״ שרה בן חמו

מקס גרסון – ויקיפדיה

הספר ״הסרטן מתנת חיי״, יוסי רודוי

קראו עוד על…

טיפול לרגיעה איזון והתחדשות

טיפול משולב לחידוש והצערת עור הפנים

טיפול טבעי בסרטן על ידי שינוי גישה תזונתית

טיפול טבעי בקרוהן

טיפול טבעי בלחץ דם

טיפול טבעי בכולסטרול

טיפול טבעי לאיזון כולסטרול, טריגליצרידים וסוכר

צרו קשר

× דברו איתנו