טיפול טבעי בכאבי בטן

הבטן הרכה שלנו היא חלק הגוף שמאופיין בפגיעות ובתגובתיות גבוהה למצבים רגשיים, למתח, לדאגות וגם לאיכות ואופן האכילה. הרי מי לא חווה אי נוחות או כאב בטן אחרי אכילה לא מבוקרת, טיול או שהות מחוץ לבית כשהתנאים הסביבתיים והתזונתיים זרים לנו?

אבל גם עם כל מצב רגשי, בתקופות של התמודדות עם שינויים ולחץ רובנו מרגישים אי נוחות באזור הבטן. יש כאלה שיחושו רעב ודחף לאכול הרבה יותר מהדרוש והנחוץ להם וישנם אלה שהסטרס מונע מהם לאכול. יש אנשים שכתוצאה מצב מלחיץ יתחילו להקיא ואלה שירגישו שהבטן מתנפחת והופכת ל"בלון".

אלא שכל אחד מהמצבים הרגשיים האלה משפיע באמת גם על ההיבטים הפיזיולוגיים. תזונה לא ראויה לאורך זמן בתוספת מתחים מתמשכים עלולה להביא להתפתחותן של דלקות במערכת העיכול ולפיתוח תופעות כמו מעי רגיש ואפילו מחלות מעיים קשות יותר.

אחד ממטופלי שסבל שנים ממעי רגיש מאוד, שילשולים תכופים וירידה במשקל סיפר שכל התופעות החלו כמצא את עצמו מותקף בקהילה המקצועית שהיווה את אחת מאבני היסוד שלה. ההיבט הרגשי שיחק כאן תפקיד מרכזי ומכאן שגם הטיפול התמקד גם באיזון מחודש של מערכת העיכול וגם בהיבט הרגשי והתמודדות עם מתח ועם תחושת הערך העצמי.

טיפול טבעי בכאבי בטן חייב לטפל בתפקוד מערכת העיכול: אספקה של אנזימי העיכולה חיוניים, שיפור אוכלוסיית המעיים הידידותית, שיקום דופן המעי (מה שיטפל בתופעות כמו מעי דליף) וחידוש רירית מערכת העיכול הבריאה.
בנוסף, הטיפול חייב להביא בחשבון את שיפור יכולת ההסתגלות של הפיזית והנפשית של האדם עם האתגרים שהחיים מציבים בפניו.

גישת ההסתגלות ברפואה הטבעית נקראת רפואה אדפטוגנית – כלומר זו שמאפשרת לאדם להתמודד עם הקשיים הפיזיים והרגשיים שהוא פוגש. הרפואה האדפטוגנית מתבססת על מיגוון גדול של צמחי מרפא ותוספי תזונה שיש להתאימם אישית לכל אדם. מטרתם של צמחים ותוספים אלה לחזק את המערכות והתפקודים החלשים יותר.

הגישה האדפטוגנית מאפיינת בכלל את ההסתכלות בגישות הטבעיות, על פיה הטיפול אינינו "יוצא למלחמה" כנגד המחלה או הכאב אלא פועל מתוך הבנה שהכאב הגיע כדי להתריע על בעיה ועל הפרה של האיזון ומטרת המחלה לתקן את המערכת שהשתבשה. את הריפוי יעשה הגוף כשימצאו לו הכלים והאמצעים להתחזקות.

הבחירה בגישת הטיפול הטבעי צריכה להגיע מתוך הבנה ונכונות עמוקה של האדם להקשיב לעצמו, להפנות לרגע את הזרקור למה שמתחולל בתוכו כדי למצוא בעצמו עוצמות חדשות, שמחת חיים והכרת ערך. כך יוצא שהפתרון אינו רק מזור לכאבי הבטן אלא השגת איכות חיים ואנרגיית חיים גבוהה פי כמה.

צרו קשר

× דברו איתנו