טיפול בדיכאון בצורה טבעית

דיכאון נחשב אחת מהמחלות הנפוצות בתקופה שלנו. הלחץ הגובר, חוסר הוודאות כולם חוברים ומגבירים את העומס הרגשי וחלק מאיתנו אינו עומד עוד במעמסה.

דיכאון עמוק הוא באמת עניין לטיפול קונבנציונאלי ומצריך השגחה וליווי צמוד של המטופל. בדיכאון קל עד בינוני ניתן במקרים רבים מאוד לטפל תוך שילוב של גישות טבעיות.

טיפול איכותי מתחיל באיבחון

כהקדמה לטיפול חיוני לקיים תישאול ואיבחון מקיף. הסיבה היא שלעיתים מאוד קרובות המצב הנפשי-רגשי מושפע מחוסר איזון פיזי.

חיידקי המעיים והמצב הרגשי

לבריאות המעיים ותפקודי העיכול השפעה משמעותית על התפקוד הרגשי. המעיים נחשבים למוח השני, אוכלוסיית חיידקי המעיים הידידותית אחראית לייצור של 95% מהסרוטונין – אותו מוליך עצבי שמשפיע על מצב רוח תקין, ערנות ופעלתנות ואפילו על הבחירות התזונתיות שלנו ויכולתנו שלמור על גוף רזה. בנוסף חיידקים ידידותיים הם גם יצרנים של ויטמינים מסויימים שרמה מספקת שלהם חיונית לתיפקוד התקין של מערכת העצבים.

בלוטת האדרנל

אבל לא רק למעיים ולחיידקים ששוכנים בהם השפעה על מרכת העצבים ועל מצבנו הרגשי, גם תפקודן של בלוטות מסויימות כמו בלוטת האדרנל ובלוטת התריס כרוכים משפיעים ומושפעים במצב הרגשי/נפשי.

בלוטת האדרנל או בשמה האחר יותרת הכיליה היא זו אשר מפרישה את הורמוני הלחץ – סטרס. יכולת ההתמודדות שלנו עם מתחים תלויה, במידה רבה, ביעילותה וחוסנה של הבלוטה הזו. זו הסיבה שגם כשאנחנו בוחנים איך לטפל בחרדה (שלעיתים מקדימה את הדיכאון) וגם טיפול בדיכאון בצורה טבעית אינם מתייחסים רק להיבטים של מערכת העצבים אלא במידה רבה לאיזון ותמיכה בבלוטת האדרנל.

את מערכות הגוף מאזנים במהלך הטיפול על ידי תזונה מותאמת אישית, תוספים שמאזנים את מערכת העיכול וצמחים ותוספים שתומכים בבלוטת יותרת הכיליה (אדרנל).

נשימה, תודעה וטיפולי מגע

על ההיבטים הרגשיים ניתן כמובן להשפי באמצעות צמחי מרפא ותמציות אך גם באמצעות שינוי פרדיגמת החשיבה וההתייחסות, באמצעות נשימה ואפילו על ידי טיפולי מגע ודיקור סיני.

נטורופתית מומלצת יכולה לשלב מספר דרכים וכלים במהלך הטיפול ובכך לשפר את הסיכוי לשינוי מהיר ועמוק יותר. היתרון הגדול בבחירה באמצעים טבעיים להתמודדות עם דיכאון קל או בינוני היא אי יצירת תלות בתרופות כימיות בהן יש צורך להתמיד לאורך שנים ארוכות ואף לעיתים במהלך כל החיים. בתפיסות הגישה הטבעית אמצעים אלה הם "תותחים" כבדים בהם יש להשתמש רק כאשר הבעיה עמוקה מאוד ואינה ניתנת לפתרון על ידי איזון של הגוף והקשבה עמוקה לצרכי הנפש.

כמובן גם במהלך הטיפול הטבעי חשוב להיעזר בשירות אנשי מקצוע שעוסקים בבריאות הנפש. הקשבה והצבת מראה כפי שנעשה בתהליך של פסיכותרפי היא דרך מעולה לצמיחה, התפתחות והחלמה עבור על אדם ואף אמצעי יעיל לשיפור יכולת ההתמודדות עם מצבי עומס ולחץ בחיינו.

צרו קשר

× דברו איתנו