הסודות הטבעיים לאיזון הורמונלי

אם עייפות וכובד זה מה אתם מרגישים

אם פתאום אתם מרגישים נפוחים או לא שולטים במשקל

יתכן שמשהו בפעילות ההורמונלית שלכם השתבש

מוזמנים לקרוא את הכתבה שלפניכם

את התחושה הכבדה והמתסכלת הזו ייחסתי לתקופה המאוד עמוסה ולא פשוטה שעברתי לפני כן. אך בבדיקות דם שגרתיות ראיתי פתאום שה-TSH (הורמון שמופרש מבלוטת יותרת המוח ותפקידו לגרות את בלוטת התריס לפעול) שלי עלה. הוא אמנם היה עדיין בתחומי הנורמה ואפילו די רחוק מהגבול העליון של הטווח ובכל זאת בהשוואה לבדיקות קודמות – שינוי משמעותי.

במקום לחכות שהמצב יחמיר התחלתי לתסף במיידי 150 מק"ג יוד ביום – זו בעצם כמות הצריכה היומית המומלצת לכל אחד מאיתנו, אלא שרובנו פשוט לא מודעים לחשיבות צריכת היוד ואף איננו צורכים ממנו ביומיום בשל הרגלי התזונה.

אז מה זה בעצם הסיפור של בלוטת התריס?

בלוטת התריס מייצרת שני הורמונים עיקריים תירוקסין (T4) ותריודותירונין (T3) שממש חיוניים לתפקודם של תאי הגוף השונים וליכולתו של הגוף לנצל אנרגיה ולשמר את הטמפרטורה שלו.

חומר הגלם העיקרי לו זקוקה בלוטת התריס לשם הפקת ההורמונים החיוניים הללו הוא יוד וכשחסר חומר גלם חסר המוצר – במקרה שלנו הורמונים חיוניים.

ואיך מגלים שמשהו לא עובד?

אז זהו שמי שמעורר את בלוטת התריס להתחיל לייצר היא בלוטה אחרת במוח שלנו (המפקד העליון) שמפרישה הורמון TSH – כך הוא יופיע לכם בבדיקות המעבדה – שתפקידו לגרום לה להתחיל לייצר (סוג של שלטר במפעל). כשלבלוטה יש בעיה, למשל אם חסר לה חומר גלם או אם היא עייפה (ממש כאילו המכונות במפעל לא תקינות), הייצור ילך ויפחת, הבלוטה במוח תפיק יותר ויותר TSH בניסיון לגרום לתאירואיד (בלוטת התריס) להתחיל לפעול ו…

במצב כזה תיראה בבדיקות רמת TSH גבוהה ובפועל נרגיש עייפות, כובד, עצירות, הפרעות שינה, נשירת שיער, השמנה ונפיחות ועוד… לפעמים נרגיש רק חלק מהתסמינים ועדיין חולשת הבלוטה תפריע לבהירות המחשבה ולאיכות החיים.

אולם לא תמיד הגורם לירידה ברמת ההורמונים שהבלוטה מייצרת היא חוסר ביוד, לפעמים נמצאים בגוף נוגדנים שתוקפים את הבלוטה ובכך מפריעים לה לפעול. במקרים כאלה תוספת היוד תעזור אך לא תפתור את הבעיה לחלוטין. כאן (בגישה של הרפואה הטבעית כמובן) יש לאמץ דרך ואורח חיים שיעזרו לגוף להתאזן.

ברפואה הקונבנציונלית בשני המקרים ניתנת תרופה שמטרתה להחליף את ההורמונים שהבלוטה מייצרת. בכך בעצם הבלוטה מפסיקה אט אט את תפקודה לחלוטין והאדם תלוי באספקה סדירה של ההורמון מבחוץ.

אז מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות למען עצמו ברמה המיידית?

ראשית אפשר לגוון את התזונה שלנו ולהוסיף מאכלים עשירים ביוד כמו אצות, דגי ים כד'

בנוסף ישנם תוספי יוד וכאן חובתנו לשים לב! צריכה אחראית היא של תוסף המכיל מנה יומית של 150 מק"ג בלבד! רמה גבוהה יותר עלולה להאיץ את הבלוטה וליצור פעילות יתר שתשפיע על קצב הלב, ערנות יתר ועוד הפרעות שנדון בהן בהמשך…

במידה ואתם מרגישים שיצאתם מאיזון, עייפות, חולשה ושאר ההפרעות שהזכרתי כאן אתם מוזמנים לקבוע איתי פגישה פיזית או טלפונית ולצאת לדרך מאוזנת ובריאה

הרשמו לסדנת הרזיה ואנטיאיי׳ינג -בליווי קבוצתי ואישי

צרו קשר

× דברו איתנו