טיפולים שונים לחרדה

מרגישים שחרדה מנהלת את חייכם?

זו אינה גזירת גורל, אפשר להיחלץ מזה ואפילו באופן טבעי

אם עד לפני ימי הקורונה דיווח כ-50% מהציבור על תחושת לחץ וחרדה, הרי אחרי שנתיים של שינויים וחוסר וודאות התרחבה התופעה פי כמה. כמעט כל אחד מאיתנו, גם הנינוחים ביותר בינינו, חשים מעת לעת תחושת אי נוחות וחרדה בקשר למציאות ולעתיד.

חרדה מאופיינת בתחושה של אובדן שליטה אך אם נשים לב נגלה שבידינו אמצעים פשוטים וזמינים שמאפשרים לנו להחזיר את השליטה לידינו ובעיקר לרגשותינו.

האמצעי הזמין, הזול והמיידי – המפתח כשמדובר על טיפול טבעי בחרדה הוא הנשימה.

נשימה

שיטות מועילות וטכניקות נשימה יש לנו למכביר. חשוב להבין שהעיקרון הבולט ביותר ששאיפה מפעילה את מערכת העצבים המעוררת (סימפאטטית) – כלומר מעלה את רמות הסטרס בעוד שנשיפה מפעילה את המערכת המרגיעה (הפאראסימפטטית).

אז אפילו לפני שהתחלנו בטיפול אנחנו יכולים לשנות את צורת הנשימה שלנו – להכפיל את משך הנשיפה לעומת משך השאיפה.

אפשר גם להשתמש בנשימה כאמצעי להתמקדות ברגע – (נוכחות או מיינדפולנס) – תוך כדי נשימה לספור את משך השאיפה והנשיפה תוך התמקדות בספירה.

התמקדות כזו גורמת לנו להתרכז בספירה ולהרפות ממחשבות טורדניות.

תזונה

במהלך טיפול טבעי הברדה נתאים תזונה שתומכת בבריאות מערכת העיכול (המעיים קרויים גם המוח השני שלנו) ומכאן גם במערכת העצבים.

עוד חשוב לשים לב ליחס הפחמימות מול חלבונים בתזונה. במצבי מתח ואי שקט ישנה נטייה להעדיף תזונה זמינה שנותנת סיפוק מיידי, קרי פחמימות פשוטות: שוקולד, עוגות, וופלים.

כדי להתמודד טוב יותר עם אי שקט, חרדה ומתח גבוה הגוף זקוק לחלבון ועדיף כזה שמגיע ממקור צמחי והרבה מאוד ירקות טריים וחיים. פחמימות פשוטות תעלינה את רמת אי השקט ואף עלולות לעודד עלייה של רמות הדלקת בגוף, מכאן לייצור גורם אי שקט נוסף

קצרה.

צמחי מרפא

נתאים צמחי מרפא שיחזקו את בלוטת יותרת הכיליה (האדרנל) זו שמפריזה את הורמוני הסטרס וצמחים מרפא שיחזקו את התפקוד של מערכת העצבים.

הומיאופתיה ופרחי באך

הומיאופתיה או תמציות של פרחי באך יאפשרו נו לצאת בקלות ובמהירות יחסית ממצבים חרדתיים במיוחד עאשר יותאמו בצורה מדוייקת.

בין תמציות פרחי באך יש תמצית שמקלה עלינו להשתחרר מחשיבה טורנית ותמצית אחרת שמקלה את ההסתגלות לשינויים – תמצית קלאסית לתקופה הנוכחית, כנראה עבור כולם.

לעיתים כל כך קרובות הפתרונות הם פשוטים וזמינים ובשל היעדר מידע או רמות מתח גבוהות אנחנו לא מצליחים לאתר ולמצוא את דרכנו אל הפתרון.

צרו קשר

× דברו איתנו