כבד שומני טיפול טבעי

לעיתים מזומנות מגיעים לקליניקה אנשים שהפנייה די מקרית לאולטרסאונד או סתם

בדיקה שגרתית אצל רופאת המשפחה גילתה שהם בעצם לוקים בהפרעה בתפקוד הכבד.

כבד שומני ברמה בינונית או קשה עלולה לעורר תגובה מלחיצה אצל הרופאה ולגרום לפציינט

להתחיל לחפש תשובות ופתרונות בנרות.

אז בואו נברר מה זו התופעה הזו ובכלל כבד שומני  – מהו?

מה זה כבד שומני?

מחלת "הכבד השומני", שאינה על רקע של צריכת אלכוהול מוגזמת,הינה מחלת הכבד הנפוצה ביותר (20-30% באוכלוסייה הבוגרת) בחברה המערבית. עם אופי התזונה ואורח החיים שרובנו חיים היא עלולה אף להפוך לנפוצה הרבה יותר. מחלת כבד שומני, hepatic steatosis, נוצרת כאשר שומן עודף מצטבר בכבד.
למרות שרובנו שמענו על שמחלת כבד שומני אלכוהולית (AFLD) זו שנובעת משתיית אלכוהול כרונית, הגרסה הלא אלכוהולית (NAFLD) היא הנפוצה יותר, והיא עלולה להתקדם למצבים רציניים יותר כמו דלקת כבד לא אלכוהולית (NASH), צירוזיס ואף סרטן הכבד אם לא תטופל. הקשר של NAFLD עם מה שמכונה תסמונת מטבולית:  השמנה, סוכרת מסוג 2, כולסטרול גבוה ויתר לחץ דם, מצביע על הקשר בין המחלה לגורמי אורח חיים.

מה בעצם מתרחש בגוף?

בתאי הכבד מצטבר שומן רב שמכביד עליו ופוגע בתפקודו ויוצר כבד שומני. חלק מהאנשים יפתחו בהמשך מחלה דלקתית שתגרום להתדרדרות נוספת במצב הכבד. אם חשבתם שזו בעיה רק של אנשים עם עודפי משקל משמעותיים כדאי שתחשבו שנית, חלק מאיתנו גם הרזים והחטובים שבינינו אולי נהנים מפרוסת עוגה טעימה, ללא שמץ תופעות מציקות ומבלי לדעת שצינוריות ההולכה בכבד שלהם עמוסות בשומן מזיק. במקרים רבים אין כלל תזמינים לתופעה זו ורק עירנות של רופאת המשפחה שפתאום מגלה חריגה באנזימי הכבד ואולי מזדרזת להמליץ על ביצוע בדיקת אולטרסאונד עשוייה לגלות את התהליך הלא בריא שמתרחש שם.

מהם התסמינים לכבד שומני?

עייפות – למרות שתסמין זה אינו ספציפי ויכול להעיד על תופעות רבות נוספות, כדאי להתייחס אליו בכובד ראש ולהשתדל לבצע בדיקות מקיפות שתסייע להתחיל ב טיפול טבעי בכבד השומני.

כפות ידיים אדומות – במיוחד אם התופעה חדשה ומופיעה בצידם של תסמינים אחרים מעידות על בעייה בכבד שמצריכה התייחסות.

כאב בצד הימני העליון של הבטן – כאב כזה הוא בהחלט ממוקד. זהו המיקום המדוייק של הכבד והוא מהווה אינדיקציה די ברורה שמתפתחת באזור זה בעייה שדורשת התייחסות ואיבחון. כאב אף עלול להצביע על החמרה שנובעת מהצטלקות הריקמה מה שפוגע בתפקוד התקין.

מיימת – הצטברות נוזלים בחלל הבטן. זה שלב מתקדם בהרבה. בשלב הזה הבטן מתנפחת והוא מחייב התערבות רפואית מיידית. גם הופעתם של כלי דם מורחבים על פני העור באזור מעידה על החמרה במחלה.

גוון צהוב של העור או של לחמיות העיניים מעידות על התפתחותה של צהבת, שוב שלב חמור יותר של מחלת הכבד. כמו בכל בעייה זיהוי  וטיפול מוקדמים מבטיחים תוצאות טובות.

אז איך מטפלים בצורה טבעת בכבד שומני?

אנשים רבים שואלים: האם כבד שומני הינו דבר הפיך?

למרות חומרת הבעיה למזלנו לרפואה הטבעית יש פתרונות יעילים ויש מה לעשות כשיש כבד שומני כמו טיפול טבעי בו. הבנת המחלה והזיהוי שכל אחד עשוי להיות מועמד להתמודדות עם האתגר הזה, מחייבת אותנו להסתכל פנימה ולשאול – מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את המציאות הזו? התשובה לשאלה זו מתחילה בצעדים קטנים של שינוי בתזונה ובאורח חיים, אך היא לא נגמרת שם. בקליניקה שלי, אני מאמינה בגישה אינטגרטיבית המשלבת ידע מדעי עדכני עם טיפולים טבעיים והתערבויות אישיות. תזונה ים-תיכונית, למשל, אינה רק דיאטה, אלא אורח חיים המבוסס על בחירה במזון טהור ומזין. תוספי עשבים כמו גדילן מצוי וכורכום המוכרים לרבים מאיתנו מהווים חלק מתוכנית הטיפול, אך לא רק הם.

בכל מחלה וכך גם כשמדובר בטיפול טבעי בכבד שומני – שינוי אמיתי מתחיל בתשומת לב להיבטים הרגשיים. כשאנו מתמודדים עם מחלת כבד שומני, אנו נדרשים להתמודד לא רק עם התסמינים, אלא גם עם המסע האישי שהוביל אותנו לנקודה זו. בקליניקה שלי, אנו מספקים לא רק טיפול טבעי, אלא גם תמיכה, הבנה ומסע משותף לשינוי ולבריאות.

טיפול טבעי בכבד שומני באמצעות תזונה

ראשית כמובן  אופי התזונה.- תזונה עתירת פחמימות – זו שרובנו כל כך אוהבים עלולה לגרום, אצל אנשים מסויימים, לעלייה ברמות "הכולסטרול הרע" ואף להצטברות שומנים בכבד. גם פחמימות שמקורן במזונות בריאים כמו פירות עלולים להוות גורם להתפתחות של כבד שומני. סוכר הפירות – פרוקטוז – עובר תהליכי חילוף חומרים בכבד וכמויות גדולות ממנו עלולות להיות חלק מגורמי התופעה. לכן, התאמה של תפריט תזונתי מתאים הינה הצעד הראשון בדרך לניקוי הכבד וריפויו. כשמדברים על טיפול טבעי לכבד שומני  חשוב לדעת שבארסנל הפתרונות נמצאים צמחי המרפא שחלקם ידועים בסגולות של ניקוי ואף עידוד תאי הכבד להתחדשות. שילובם של צמחי מרפא בבמהלך התוכנית לריפוי ושיקום הכבד חיונית להשגת התוצאה המיוחלת.

בשנים האחרונות גוברת מאוד המודעות במערב לסגולות הריפוי של פטריות המרפא. המחקר המתפתח ביחד עם הידע העממי והניסיון שנצבר בתרבויות המזרח סייע לייצר פורמולות פטריות שיעילות בריפוי פתולוגיות מורכבות. פטריות שהרכב הסיבים התזונתיים בהן נאפשר ספיחה יעילה של שומן מהכבד הן חלק מהפרוטוקול בתוכנית הנטורופתית לטיפול טבעי בכבד שומני.

טיפול טבעי בכבד שומני  על ידי אבחון מערכות הגוף

הטיפול הטבעי בכבד השומני יתחיל באבחון של מערכות הגוף על ידי התבוננות באיריס העין, צפורניים, לשון ואפילו בחינת עור הפנים. האבחון הממוחשב שנותן לנו תמונה ברורה על מצבן האנרגטי של מערכות הגוף (על פי גישת הרפואה הסינית) מהווה, בצד סיפורו של המטופל ותיאור התסמינים ואורח החיים, את ההשחמה לתהליך האבחון. בתום תהליך האבחון מותאמת למטופל תוכנית התזונה, צמחי המרפא, פטריות המרפא ובמידת הצורך גם תוספי התזונה. טיפולים תומכים שמאיצים את קצה הניקוי כוללים טיפולים בהיפרתרמיה שמסייעת לגוף להשתחרר מעודפי רעילות ולהאיץ תהיכי החלמה ודיקור שמאפשר איזון טוב יותר של מערכות הגוף.

שטיפת כבד

שטיפת כבד הינה תהליך יחסית קצר במהלכו אנחנו "סוחטים" עודפי שומן שהצטברו בכבד. לאנשים שמועדים לפתח תופעות כמו הצטברות שומן בכבד או כאלה שנוטים לפתח אבנים בכיס המרה אני מציעה לחזור על התהליך צדי מספר חודשים. למען האמת כחלק מתחזוקת גוף בריאה ומניעת תחלואה יתכן וכדאי לכל אחד מאיתנו לעבור תהליך כזה אחת לתקופה שהרי עדיף להקדים תרופה למכה. את הטכניקה לשטיפת הכבד פיתחה הנטורופתית הקנדית ד"ר חולדה קלארק. את השיטה התאמתי לצרכים שהתעוררו כאן בקרב המטופלים שפגשתי ואני פוגשת. אני מיישמת אותה בכבד שומני – מזה למעלה מ-20 שנה ובתוצאות מעולות.

לסיכום

עמרית בן סירה מטפלת בהצלחה בכבד שומני באופן טבעי ותשמח לעזור לכם.

לפרטים נוספים התקשרו 050-3097080

צרו קשר

× דברו איתנו