מה עושים כשיש התכווצויות, גזים וכאבי בטן לתינוקות

מערכת העיכול של יילודים אינה בשלה. את ה״מנה״ הראשונה של חיידקי המעיים הידידותיים אשר חיוניים לצורך עיכול תקין, ייצרו ויטמינים מסוימים. אך את ההגנה החיסונית, הם מקבלים מהאם רק בעת המעבר בתעלת הלידה.

העדר בשלות אוכלוסיית חיידקי מעיים גורמת לתינוק הקטן, שצריך במקביל להסתגל לעולם שבחוץ, להתמודד עם התכווצויות, גזים וכאבי בטן.

כדי לתת לפצפונים הללו תחושת ביטחון והתחושה של גבולות הגוף, אנחנו יכולים לחבק אותם ולהדק בעדינות את גופם.

בסרטון, תינוקת בת חודש בלבד. שימו לב כיצד לחיצות עדינות בגופה מרגיעות אותה. מה שאתם לא רואים זה שהיא בכתה לפני שהתחלנו.[

כדי להקל על כאבי הבטן ולאפשר לגזים להשתחרר בקלות אנחנו יכולים לעסות את הבטן, בעדינות רבה, מימין לשמאל – בצורת האות ח – המעי הגס שלנו עובר מתחת לאזור העיסוי כשהוא עולה בצד הימני של הבטן, נמצא לרוחב בחלק העליון ויורד בצד השמאלי עד לחלחולת ולפי הטבעת. העיסוי על הבטן – בלבד! מעל לבגדים או ישירות על עור התינוק בעזרת מעט קרם או שמן תינוקת – לפני האמבטיה.

אזור הייצוג של מערכת העיכול נמצא באזור הקשת של כף הרגל. גם כאן, אם תעקבו אחרי הסרטון, תנועת האצבע שלי, על כף רגלו של התינוק, בצד החיצוני של קשת כף הרגל הימנית, לרוחב חלקה העליון של הקשת לכיוון כף הרגל השמאלית, לרוחב חלקה העליון של קשת כף הרגל השמאלית והאצבע יורדת בצידה החיצוני של קשת כף הרגל השמאלית. התנועה כולה עם כיוון השעון – בדיוק כמו על הבטן.

מעוניינים בהדרכה אישית – מוזמנים להגיע לקליניקה

צרו קשר

× דברו איתנו