תרופות טבעיות לאיזון גוף ונפש

תרופות טבעיות מהוות חלק משמעותי באיזון פיזי ורגשי אצל העוסקים ברפואה טבעית, נטורופתיה,רפואה סינית או איורוודית, הרבליזם וכו'

תרופות טבעיות מורכבות מצמחים שיש להם סגולות ריפוי בשל החומרים הפעילי המצויים בהם וגם בשל ויטמינים ומינרלים שהצמחים הללו מכילים ואשר תומכים בחיזוק הגוף ומערכותיו. למעשה חלק גדול מהתרופות המערביות הינן חיקוי של חומרים פעילים שנמצאים בצמחי המרפא. כמה דוגמאות קטנות: אספירין אשר משמש ברפואה המערבית כנוגד כאב, תרופה אנטי דלקתית ואף תרופה לדילול דם (החיונית למניעת מחלות לב למשל) מיוצר מחומצה סליצילית שנמצאת בעלי עץ הערבה (ערבה לבנה). תמצית ערבה לבנה היתה בעבר התרופה של הרפואה כיום של הרפואה הטבעית, להורדת חום ולטיפול בכל הנ"ל.

רמוטיב הניתנת היום למצבי דיכאון קל עד בינוני מיוצרת מהעתקה כימית של החומר הפעיל צמח ההיפריקום (סיינט וורט ג'ונס) – פרע. הצמח, שגדל גם בארץ משמש ברפואה הטבעית לטיפול בדיכאון, הפרעות שינה, חרדה ואי שקט. וכך תרופות רבות אחרות.

בדרך כלל, נהוג ברפואה הטבעית להכין את תרופות הצמחים משילובם של מספר צמחים שונים יחד בפורמולה. לפורמולה כזו ישנה השפעה גדולה יותר, במקרים רבים, בשל הערך הסינרגיסטי (האפקט המעצים והתומך של צמח אחד על פעילות האחר) של שילוב הצמחים. לעיתים, תלוי במקרה ובהערכת המטפל, יבחר צמח יחיד לצורך הטיפול.

תרופות טבעיות בשימוש המסורתי

תוחלת חיים ארוכה, בריאות מיטבית גם בגילאים גבוהים ובעיקר חיוניות גבוהה, מוח בהיר וצלול ונראות מלאת חיות, זו רשימה אמנם ארוכה אך מהווה את חלק הארי של משאת הנפש של רובנו.

רבים מאמינים שהמפתח להשיג חיים נטולי סבל ותחלואה נמצא בטכנולוגיה ובגילוי הבא של המדע,מסתבר שיש בעולם אנשים שחיים ומגשימים כבר מזמן, ללא עלות או מאמץ, את החלום הזה. האנשים הללו חיים על גדות האמזונס וחוקרים מנסים לפענח את "הסוד" הגדול החבוי ביכולתם המופלאה לעצור את מה שנקרא בפינוי תהליכי ההזדקנות. אצל בני שבט Tsimane החי בבוליביה ישנה האטה של 70% בקצב התכווצות נפח המוח לעומת

אנשי המערב שאחוז גבוה מהם מגיע למצבי דימנציה עם ההתבגרות. אז מה מייחד את אורח חיהם של שבטי הילידים על גדות האמזונס?

אנשי השבטים חיים קרוב לטבע, אינם נחשפים למידע בתדירות גבוהה ואינם מוטרדים ממה שאינו בשליטתם. הם פעילים פיזית, ניזונים ממזון טבעי ולא מעובד ומרפאים את עצמם בכוחם של צמחים תרופות טבעיות שיעילותן הוכחה משך אלפי שנים והביאה לאריכות ימים לשבטים שתנאי חייהם מלאי אתגרים.

השאירו פרטים ועמרית תיצור אתכם קשר חזרה

לקריאת המאמר על אנשי השבטים החיים קרוב לטבע

איך התארכה תוחלת החיים במערב?

לעומת שבטי ילידים אלה, האוכלוסייה המערבית אמנם זוכה כיום לתוחלת חיים ממוצעת גבוהה יותר מאשר אבותינו לפני 10 שנים ויותר בזכות תגליות גדולות אך עדיין מתמודדות עם מחלות קשות ומחלות כרוניות שפוגעות פגיעה קשה באיכות החיים.

אכן גילוי האנטיביוטיקה, חיסונים נגד מגיפות ובעיקר בעיקר האנטיספטיקה (חיטוי) – ההבנה שישנם גורמים מזהמים קטלניים שעוברים מאדם לאדם בעת טיפול רפואי, לידות וכד' ואשר ניקוי משטחי העבודה, רחיצת ידיים בסבון מחטא וכו' מונעים את העברתם ומונעים תמותה.

אבל מעבר להתמודדות עם גורמים אלה נשאלת השאלה האם ריפוי כימי הוא סוד קסמה של הארכת תוחלת החיים ובעיקר האם יש ביכולתו של הריפוי הכימי לשפר את איכות חיי האדם לאורך זמן.

שאלה נוספת וחשובה לא פחות היא האם אורח החיים שמזמן מתח רב והתזונה המערבית המתועשת ועתירת הכימיקלים, הסוכר והתוספים התזונתיים אינם דווקא פוגעים באדם.

הנתונים מראים לנו כי תוחלת החיים של בני אדם לפני מחצית המאה ה-20 היתה נמוכה משמעותית מאשר בימינו. אבל אם נעמיק נגלה שתוחלת החים עליה מדובר הינה תוחלת החיים הממוצעת. בתקופות שלפני גילוי האנטיביוטיקה ולפני ההבנה שחייבים לחטא פצעים, חדרי טיפול, ידיים מטפלות, חדרי לידה וחדרי ניתוחים אחוז גבוה של המתים היו ילדים קטנים שלקו בדלקות דרכי נשימה ואף נשים שזוהמו במהלך לידות. בצד מקרי מוות רבים וטרגיים שכאלה היו אנשים רבים שהאריכו חיים ממש כמו היום ואולי אף עם איכות חיים גבוהה יותר…מי יודע.

תמציות/פרחי באך – גם הם תרופות טבעיות

כשמדברים על תרופות טבעיות מדברים על תחום רחב מאין כמוהו. כפי שכבר כתבתי פעמים רבות נראה שצמחי מרפא הם מהתרופות הקדומות ביותר ואלו ששימשו ברפואות של כל העמים והשבים על פני הגלובוס כולו.

בכל אזו מצאו בני האדם את אותם צמחים שאישרו להם לשפר את הבריאות, איכות החיים ולהקל על מכאובים וסבל. לעולם הרחב והאינסופי הזה של צמחים מאזורי עולם שונים ולגישות צריכה שונות: חליטות, מיצויים האלכוהול וביינות, הרחה של שמנים נדיפים, בליעה של צמחים מיובשים ואף הסנפה של צמחים שעברו תהליכי עיבוד שונים ומגוונים, התוובפו במאות האחרונות גם תרופות הומיאופתיות ותמציות מדוללות מאוד שהופקו מצמחים או מינרלים דוגמת פרחי באך.

פרחי באך נתפסים אצל רבים כטיפול קליל שאינו מזיק אך ספק אם יש בו כדי להועיל –טעות גדולה! פרחי באך, "התגלו" על ידי ד"ר אדוארד באך רופא והומיאופת בריטי בשנותיו האחרונות (ד"ר באך חי 50 שנה בלבד 1886-1936)ף בחיפוש שהחל בעקבות משבר בריאותי אישי והמשיך לפיתוח תורה שלמה וסדורה.
העיקרון המנחה בריפוי באמצעות תמציות באך נובע מההבנה שמצבים פיזיים הם תולדה של מצבים רגשיים, טראומות ודפוסים שאינינו מודעים לקיומם. 38 התמציות שכולן פרט לאחת, מבוססות על פרחים – אינן מכילות חומרים פעילים כלל. זו גם הסיבה שניתן להשתמש בהן ללא סכנה גם כשמדובר בתינוקות וילדים קטנים וגם באנשים מבוגרים או חולים וחלשים. השינוי שהתמציות מחוללות הוא עדין ועם זאת משמעותי והתהליך הטיפולי מאפשר לנו לחשוף בכל שלב כאב או מחסום רגשי עמוק יותר ולשחרר אותו. התמדה בטיפול בתמציות באך מאפשרת ליצור שינוי אמיתי שמוביל לרווחה רגשית וכתוצאה ממנה לשיפור יכולת ההחלמה הפיזית, לעיתים אפילו ממחלות שנראות קשות. תחילת שנת לימודים, מעבר דירה, קשיים בבית הספר, קשיים חברתיים, לידה או גיל מעבר, משברים בתחום העבודה, דיכאון והפרעות ריכוז הם רק חלק קטנטן מהמצבים שניתנים להקלה ושיפור באמצעות תמציות באך. כל כך פשוט וכל כך יעיל…

לסיכום,

צמחי מרפא שהם למעשה תרופות טבעיות יכולים להוות פתרון יעיל למניעת תחלואה, להקלה על מצבי מתח ומצבים רגשיים אשר מסכנים את בריאות האדם. ביצירת אורח חיים רגוע וקרוב יותר לטבע אנחנו עשויים לעכב תהליכי הזדקנות, לשפר את איכות החיים שלנו עם התבגרותנו ולשילובם של צמחי מרפא בתהליכי הריפוי ומניעת התחלואה יש יכולת של ממש לסייע בכך.

צרו קשר

× דברו איתנו