במסגרת פעילותנו אנחנו מציעים סדנאות לאירגונים.
הסדנאות שלנו נסבות על מספר נושאים:
1. סדנאות להתמודדות עם סטרס, מתח וחרדה
התקופה מאופיינת בעלייה גוברת והולכתשל תלונות על מתח וחרדה שפוגעים באיכות חיי העובדים ובריאותם וגם ביעילותם בעבודה.
ניתן להתמודד עם סטרס בדרכים מגוונות. האמצעי הראשון ואחד היעילים והזמינים ביותר שיש בידי כל אחד מאיתנו הוא הנשימה. הנשימה – לכאורה כולנו מומחים, נושמים מרגע היוולדנו ועד הרגע בו ניפרד – משפיעה על תיפקוד מערכת העצבים, ההפרשות ההורמונליות, איכות השינה, איכות התפקוד בכל תחומי החיים. מיגוון גדול של טכניקות נשימה מאפשרות לנו להשיג מטרות שונות ולהתייעל בכל התחומים שניבחר.
תירגול תודעתי מדיטטיבי – עשוי לשנות את הדרך בה אנו חווים את המציאות ובהתאם את התגובות שלנו, ההישגים שלנו והרוגע שיאפשר לנו שליטה בכל מצב.
תזונה – כמובן ההזנה האיכותית, ביסוס התזונה על מזונות שתומכים במערכת העצבים והתאמתה לצרכים המדוייקים של הגוף, הנפש והתפקודים הנדרשים מהם. התאמתם של צמחי מרפא ותוספים שמסייעים לאיזון מערכת העצבים ומרגיעים במצבים לוחצים ומצבי עקה.
2. סדנאות תודעתיות
מקנות כלים לשיפור מערכות יחסים, הישגים ותוצאות על ידי עבודה השלכתית, עבודה על הדיאלוג הפנימי ויצירת דרך אלטרנטיבית ובונה לשיפור המציאות בה העובדים פועלים.
3. סדנאות לליווי תזונתי
להיכרות עם תזונה שמקדמת ומשפרת מצבי בריאות. כי עובד בריא ומרוצה הוא עובד מועיל ונאמן.
4. סדנאות לאירועי חברה
יום האישה וכד' – סדנאות העשרה כמו "סדנת כוח הניחוח" לטיפול במצבי בריאות ויצירת הרגשה טובה בחלל העבודה באמצעות שמנים אתריים.
5. סדנאות מגע
כגון סדנת יום בנושא רפלקסולוגיה שתומכת בבריאות העובד ומשפחתו.
למה ארגונים צריכים סדנאות לאירגונים?
קיים קשר ברור בין הזדהותם של העובדים עם מקום העבודה/האירגון בו הם מועסקים ובין פעילות תוך אירגונית שתומכת ברווחת העובד ובהפתחותו האישית. אם נוסיף לכך גם את היכולת ליצור אינטראקציות בין העובדים ויצירת קשרים אישיים בין העובדים נגלה שיש בידינו דרך שמסייעת להתפתחות האירגון וצמיחתו.
תפיסה זו נסמכת על הנחות יסוד שעומדות בבסיס מחקרים על רווחת עובדים והן:
*שירותים ופעילות תוך אירגונית מעלים את רמת המרוצות של העובד
*עובד מרוצה יותר הוא עובד נאמן
*נאמנות היא מנוף פרוקדוקטיביות
*פרודוקטיביות מעלה את ערך הארגון ומטרותיו
*כשהערך עולה מידת המרוצות של הלקוח עולה
*לקוח מרוצה הוא לקוח נאמן
*לקוחות נאמנים הם המפתח לריווחיות ולצמיחה של האירגון
לכאורה הגיוני ופשוט ובכל זאת אילו כלים עומדים בפנים ארגונים שמטרתם לייצר מוצרים או לספק שירותים כדי להתחיל שרשרת בסיסית כזו שבעצם הופכת אירגונים למשפחות מורחבות.
ככל שהארגון גדול יותר כך קשה יותר ליצור אינטראקציה ואפילו היכרות בין כל העובדים. למרות זאת מחשבה מעמיקה על תחומי העניין של העובדים על הענקת ערך שאינו באופן ישיר קשור לתחום העבודה, אלא נוגע באיכות החיים ובריאותו של העובד ומשפחתו או בהעשרת תכניו וחשיפת לעולמות תוכן אחרים ומגוונים.
סדנאות לאירגונים הן דרך מצויינת באמצעותה מתאפשר לעובדים זמן איכות במהלכו המוח נח מהעיסוקים השוטפים. העובדים זוכים להעשרה ונחשפים לעולמות תוכן שעשויים לתרום לבריאותם,
לרווחתם האישית ולבריאות משפחותיהם. ידוע לכולנו שעובד שהסביבה שלו מאוזנת בריאה ומשוחררת ממתחים מיותרים פנוי יותר לעבודה והופך להרבה יותר יעיל ונאמן.
מעבר לכך, סדנאות לאירגונים בהם מתכנסים אנשים סביב תחומי עניין משותפים שמרתקים אותם מחזקות את הקשרים הבינאישיים ויוצרות נכונות גדולה הרבה יותר להגיע עבודה ולהצליח בה בחברת אנשים שמפתחים אליהם אליהם קשר חברי, רגשי ואישי.
דווקא עכשיו סדנאות לאירגונים מסייעות ליצור תחושת בטחון
סדנאות לאירגונים מתקיימות במיגוון גדול מאוד של נושאים. עם זאת בתקופה רבת המתחים וחוסר הוודאות שכולנו עוברים לאחרונה ישנה חשיבות רבה במיוחד לחשוף את העובדים ולספק מידע איכותי על היכולות שלהם ליצור שינויים בתחומי רווחת הפרט והבריאות.
לא סוד הוא שמערכות הבריאות בעולם המערבי בכלל ובמיוחד אצלנו הופכות עמוסות מיום ליום מחד גיסא ומאידך גיסא הן משוועות לתוספת אמצעים.
בתקופה כזו של איומי בריאות ומערכת שלא תמיד מסוגלת למלא את כל צרכי הפרט חשוב שלכל אחד מהעובדים באירגון ולמעשה לחברה בכללה יהיה ידע רחב על דרכים פשוטות וזמינות לשימור ושיפור הבריאות ואיכות החליים. חשוב שכולנו נזדקק לשירותי מערכת הבריאות רק במצבים קיצוניים ונוכל לתחזק בעצמנו את בריאותנו ביעילות גדולה הרבה יותר.
במסגרתן של סדנאות לאירגונים אנחנו יכולים להעניק לעובדים כלים וידע כאלה. התחומים של אורח חיים ושינויי אורח חיים באמצעותם ניתן לשפר את הבריאות באופן משמעותי, העלאת רמת הפעילות הגופנית, הענקת ידע שקשור בטכניקות מגע שמשפרות תיפקודים פיזיים ורגשיים – כל אלה ניתן להעביר בקלות לעובדים ולסייע להם ליצור מציאות ויומיום קלים ובריאים הרבה יותר.
גם שימוש בטכניקות מדיטטיביות הופך בשנים האחרונות ליותר ויותר מקובל. מחקרים הוכיחו שהתמדה בתירגול מדיטטיבי משפיעה על מבנה המוח ומעבה את אותם איזורים שמשפיעים על הורדת המתח והסטרס. בהתאמה הפעילות של איזורי ההתראה אשר מעוררים את המערכת להתמודד עם גורמי איום, קרי: אזור האמיגדלה במוח – המשולה לפעמון המצלצל בתחת הכבאים וגם איזור בלוטת האדרנל (יותרת הכיליה) – הבלוטה שמייצרת את הורמוני הסטרס ומאפשרת לנו להתמודד – הופכים למבוקרים ומאוזנים הרבה יותר. מכאן יש חשיבות מאוד גדולה לתת כלים גם בתחום זה.
עדויות רבות מצטברות על האפשרויות שנפתחות בין מתרגלי טכניקות מדיטטיביות או אלה אשר יודעים להשתמש בטכניקות השלכתיות והתנהגויות כדי לשפר את מערכות יחסים בתחום הבית והעבדה או לשפר את היכולת להשיג יעדים בתחומים השונים. במסגרת הרצאות לאירגונים ממש מתבקש, בתקופה שלנו בה המדעות עולה, לאפשר לעובדים ולאירגון ליהנות מפעילות מעשירה מסוג זה.