חיפוש

טיפול טבעי בדלקת מעיים

מחלות דלקתיות של המעיים הן מצבים כרוניים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלך. מחלות כמו קרוהן וקוליטיס, על סוגיהן השונים, מצריכות התייחסות מיוחדת וטיפול מותאם אישית. אני, עמרית בן סירה, מציעה גישה הוליסטית לטיפול טבעי בדלקת מעיים, המשלבת טכניקות מגוונות ומותאמות לצרכים הייחודיים שלך.

מהן מחלות דלקתיות של המעיים?

מחלות דלקתיות של המעיים כוללות מגוון מצבים כרוניים שגורמים לדלקות חוזרות ונשנות במערכת העיכול. המחלות הידועות ביותר בקבוצה זו הן:

מחלת קרוהן: מחלה כרונית שיכולה להשפיע על כל חלק של מערכת העיכול, מהפה ועד פי הטבעת, אך נפוצה בעיקר במעי הדק ובתחילת המעי הגס.

קוליטיס כיבית (Ulcerative Colitis): מחלה כרונית שמתבטאת בדלקת וכיבים ברירית המעי הגס והחלחולת.

קוליטיס מיקרוסקופית: סוג נדיר יותר של קוליטיס המאופיין בדלקת מיקרוסקופית של המעי הגס.

קוליטיס איסכמית: מצב שבו יש ירידה בזרימת הדם למעי הגס, מה שגורם לדלקת וכאב.


טיפול טבעי בדלקת מעיים :תזונה


ברור שכבכל פתולוגיה והפרעה של מערכת העיכול חשוב לשים דגש על ההרכב התזונתי, על צורת ההכנה של המזון ואפילו על הטמפרטורה שלו.

אחד מכללי היסוד בטיפול בבריאות בכלל ובמיוחד בטיפול טבעי בדלקת מעיים של מערכת העיכול היא ההקפדה על כך שהמזון יהיה חם. אם נבין שאנזימי העיכול בגוף פעילים בטמפרטורה של 37 מעלות יקל עלינו לאמץ לעצמנו צריכת מזון בטמפרטורה שתאפשר את לגוף לעכל אותו מבלי להשקיע מאמץ שעלול להחליש את הגוף.

רובנו לא מודעים לעובדה שכל אזור במערכת העיכול אחראי לחלק מתהליך העיכול ולכן גם נדרשים לו תנאים יחודיים המותאמים לתיפקודו. הרכב המזונות והשילוב בין מיני מזונות שונים משפיע בדרך שונה על התפקודים הללו. כשאנו מתאימים תזונה להחלמה אנחנו יוצרים שילובים של סוגי מאכלים שמאפשרים למערכת לפעול בצורה מיטבית.


צמחי מרפא

פורמולות צמחי מרפא הן מאבני הדרך של גישות הטיפול הטבעיות המערביות ואלה של רפואות המזרח. בבואנו להציע טיפול טבעי במחלות דלקתיות של מערכת העיכול ישנה חשיבות רבה לבחירתם ושילובם של צמחים שיתמכו במערכת ויאפשרו שיקום מלא שלה.

בין הצמחים המוכרים שהן בריאים – שמעוניינים לשממר את בריאות המערכת ואין מישכב סובל מהפרעות במערכת העיכול – יכולים להסתייע בהם:

קמומיל – מרגיע את מערכת העיכול ומפחית דלקות.

ג'ינג'ר – משפר עיכול ומפחית תסמינים של בחילות וכאבי בטן.

שומר – מקל על גזים וכאבי בטן.

מנטה – מרגיע את מערכת העיכול ומפחית התכווצויות.


מהו טיפול באונטסו?

האונטסו פותח בשנות ה-80 ביפן על ידי רופאה יפנית – ד"ר מיטסוי, בהתבסס על טכנטולוגיה של נאס"א.

הטכניקה היחודית משלבת היפרתרמיה (חום) וקרינה אינפרא אדומה רחוקה. מדובר בטיפול חום עמוק שמטרתו לשפר את זרימת הדם, להמריץ את חילוף החומרים ולהפחית דלקות. ההיפרתרמיה מחממת את הגוף באופן מבוקר, מה שמאפשר לגוף לרפא את עצמו בצורה טבעית ויעילה יותר. הקרינה האינפרא אדומה הרחוקה חודרת עמוק לתוך הרקמות ומסייעת בשחרור מתחים ובריפוי עמוק, כחלק מטיפול טבעי במחלות דלקתיות של המעיים.


שיטות דיקור

על יתרונותיהן של גישות הדיקור השונות שהגיעו אלינו מרפואות המזרח דומה שאין צורך להכביר מילים. דיקור במחטים דקות ועדינות הינו חלק מטיפולים שונים בקליניקה שלי. באמצעות הדיקור זרימת האנרגיה בגוף  משתפרת וכך גם האיזון של המערכות השונות, כמובן גם מערכת העיכול. הדיקור מסייע בהפחתת דלקות, משפר אתתהליכי העיכול ועל ידי השפעתו על הפרשת אנדורפינים גם מגביר  תחושות רוגע ונינוחות. ב חלק בלתי נפרד מתהליך טיפול טבעי במחלות דלקתיות של המעיים שאני מציעה בקליניקה..


שמנים אתריים:

שאיפה של שמנים אתריים שמצטיינים בניחוחות בעלי סגולות ריפוי והרגעה (ע"י כך שאנו בעצם שואפים את פרודות החומר דרך הריאות אל זרם הדם) ניתן להשפיע על הבריאות הכללית ובריאותן של מערכות גוף מסויימות.

כל אחד יכול להוסיף טיפות מהמשנים האתריים שלהלן למבער שמנים ביתי ולהקל מעט על התסמינים או להוסיף טיפות בודדות לשמן נשא: דמן שקדים, שמן זית וכד' ולעסות את אזור הבטן וכפות הרגליים להקלה.

  • השמנים האתריים שאני ממליצה להשתמש בהם להקלה על תסמינים של מערכת העיכול הם:
  • שמן מנטה – העל אפקט מרגיע על מערכת העיכול. מסייע לספיחת גזים ומקל התכווצויות.
  • שמן לבנדר – מפחית את רמות המתח ויעיל בשל הקשר שבין המעיים למערכת העצבים.
  • שמן ג'ינג'ר – משפר את תהליך העיכול ומקל על בחילות.
  • שמן קמומיל – מרגיע כללי בדגש על מערכת העיכול, מפחית דלקות.
  • שמן שומר – משפר עיכול, מפחית גזים.


למה חשוב לטפל במחלות דלקתיות של המעיים?

מחלות דלקתיות של המעיים הן מצבים כרוניים שלא רק גורמים לחוסר נוחות יומיומי, אלא עלולים להוביל להשלכות בריאותיות חמורות. חוסרים תזונתיים נובעים מאי ספיגת מזון בצורה תקינה, מה שמחליש את הגוף ומוביל לפגיעות שונות כמו חולשה, עייפות, ירידה במערכת החיסון ועוד. נוסף על כך, החיים עם מחלות דלקתיות של המעיים יכולים להגביל את התפקוד היומיומי, להפריע למהלך העבודה ולפגוע בחיי המשפחה והחברה. כל אלו מדגישים את הצורך בטיפול טבעי במחלות דלקתיות של המעיים שיחזיר לך את איכות החיים.


יחס אישי ותמיכה

איכות חיים היא זכות בסיסית לכל אחת ואחד מאיתנו. מחלות דלקתיות של מערכת העיכול עלולות לפגוע באיכות החיים ומכאן החשיבות הגדולה לעשות כל מה שניתן כדי לשפר את המצב ולהביא לנסיגתן.

כשבוע – 10 ימים לאחר המפגש הראשון בקליניקה אנחנו נקבע מפגש נוסף בזום או בטלפון במטרה לעקוב אחר הצלחתכם ביישום התוכנית התזונתית וההסתייעות בצמחי המרפא ותוספי התזונה. תוכלו להעלות שאלות ולהיעזר בידע נוסף שיסייע לכם בהמשך הדרך. כל זאת כמובן בנוסף לטיפולים השוטפחם בקליניקה שהם חלק מתוכנית הטיפול.


המסקנה – הגיע הזמן לפעול!

אם אתה סובל ממחלות דלקתיות של המעיים ומחפש פתרון טבעי ויעיל, אני מזמינה אותך לפנות אליי ולקבוע סדרת טיפולים בקליניקה שלי. זה הזמן להעניק לגוף שלך את התמיכה שהוא זקוק לה ולחוות שינוי אמיתי באיכות החיים. אני כאן בשבילך, להעניק לך טיפול מותאם אישית, יחס אישי ותמיכה מלאה בדרך לריפוי.


פנו אליי היום!

התקשרו וקבעו סדרת טיפולים בקליניקה שלי. אני מחכה לעזור לך להרגיש טוב יותר ולחיות חיים מלאים ובריאים. עם טיפול טבעי במחלות דלקתיות של המעיים, יחס אישי ותמיכה מלאה, תוכל להתגבר על הקשיים וליהנות מחיים בריאים ומאוזנים.

צרו קשר

× דברו איתנו