היפרתרמיה וקרינת FIR כטיפול במחלות אונקולוגיות וכטיפול תומך החלמה

המודעות הגוברת לרפואה הטבעית ולתפיסה ההוליסטית בכלל ובעיקר כתמיכה לטיפול במחלות סרטניות ואף, במקרים רבים, בטיפול עצמאי במחלות אונקולוגיות, הביאה להתפתחותם והתמקצעותם של תחומים אלה. 

בין שהמטופל בוחר לשלב בין מה שמציעה הרפואה האונקולוגית לתמיכה המוצעת על ידי התחומים השונים של הרפואות הטבעיות לבין בחירה בדרך הטבעית לבדה השימוש בטיפול ב היפרתאמיה טיפול בסרטן, במיוחד כאשר הוא משולב עם קרינה אינפרה אדומה רחוקה מהווה את אחד הגורמים המשמעותיים בטיפול ובהגברת סיכויי ההחלמה המלאה.
מאמר זה נועד להגביר את ההיכרות, המודעות וההבנה שלנו לגבי הפוטנציאל של היפרתרמיה טיפול בסרטן ב שילוב קרינת FIR ושל מנגנוני הפעולה והיישומים הקליניים שלהם.

היפרתרמיה לצורך טיפול בגידולים סרטניים:

היפרתרמיה, חימום מכוון של רקמות הגוף לטמפרטורות הנעות בין 40 ל-45 מעלות צלזיוס, התגלתה כדרך טיפולית מבטיחה לטיפול בסרטן. חשיפתם של  תאי גידול לטמפרטורות גבוהות, היפרתרמיה יכולה לגרום להשפעות ציטוטוקסיות מרובות, כולל מוות ישיר של תאים, דנטורציה (תהליך התקשותו של החלבון בדומה שלמה שקורה לחלבון הביצה בעת הבישול או הטיגון) של חלבון, נזק ל-DNA ושיבוש של כלי הדם של הגידול. בנוסף התמדה ביישומם הטיפול ב- היפרתרמיה קרינת FIR בטיפול בסרטן יוצר מעטפת חלבונית שסוגרת את הריקמה החולה ומונעת את היתפשטותו של הגידול.
יתר על כן, היפרתרמיה יכולה לגרום להגברת הרגישות של תאי הגידול להשפעות של הקרנות וכימותרפיה, מה שהופך אותה לטיפול משלים בעל ערך בטיפולים משולבים.

אני מרבה ליישם אותם בקליניקה בכל המטופלים שסובלים מהפרה של האיזון בזרימת האנרגיה שמתבטא בכאב, בתשישותף במתח ובהפרעות תפקודיות שונות בהן אפילו הפרעות עיכול. הסיבה ליישום בכל המקרים הללו היא העובדה שמחלות קשות הן, לעיתים קרובות, תוצאה של תהליך מתמשך בו הגוף אינו מאוזן, סובל מקושי בפינוי הפסולת, האטה בתהליכים מטבוליים, הזנה דלה של נוטריינטים (חומרי הזנה חיוניים ועוד. לתפיסתי החזרת רמות החיוניות והאנרגיה הגבוהות, שיפור הזרימה האנרגטית על ידי הטיפול בטכנולוגיה יחד עם דיקור, הזנה נכונה, עבודה רגשית ועוד הם מפתח לשמירה על בריאות לטווחי זמן וגיל ארוכים ומופלגים.

קרינה אינפרא אדומה רחוקה (FIR):

קרינת אינפרא אדום רחוקה, הידועה גם בשם קרינת אינפרא אדום ארוכת גלים, היא תת-קבוצה של הספקטרום האלקטרומגנטי הנופל בין אור נראה לגלי מיקרו. לקרינת FIR תכונות ייחודיות ההופכות אותה למתאימה ליישומים טיפוליים. בניגוד לקרינה אולטרה סגולה (UV), קרינת FIR אינה מייננת ויכולה לחדור לעומק רקמות ביולוגיות, ולהפעיל את השפעותיה ברמה התאית. הוכח כי הוא משפר את מחזור הדם, משפר את התגובות החיסוניות ומציג תכונות אנטי דלקתיות ומשכך כאבים.

היפרתרמיה בשילוב עם קרינת FIR:

השילוב של היפרתרמיה וקרינת FIR מציג גישה מבטיחה לטיפול בסרטן. בשימוש יחד, היפרתרמיה וקרינת FIR יכולים לשפר באופן סינרגטי את ההשפעות האנטי-גידוליות. קרינת FIR, על ידי קידום חדירת רקמות עמוקה, יכולה לסייע בפיזור חום שווה בכל הגידול, ולהגביר את היעילות של היפרתרמיה. בנוסף, הוכח שקרינת FIR גורמת לחלבוני הלם חום (HSPs), שיכולים להגביר את ההשפעות הציטוטוקסיות (רעילות לתאים הגידול) של היפרתרמיה על תאים סרטניים.

יישומים קליניים וממצאי מחקר:

מחקרים קליניים הוכיחו את הפוטנציאל של היפרתרמיה טיפול בסרטן בשילוב עם קרינת FIR בסוגי גידולים שונים, לרבות סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן צוואר הרחם. מחקרים אלו דיווחו על שיפורים בשיעורי התגובה לגידולים, בשליטה מקומית ובשיעורי ההישרדות הכוללים. יתרה מכך, הטיפול המשולב הראה תוצאות מבטיחות בהפחתת תופעות הלוואי הקשורות לטיפול ושיפור איכות החיים של חולי סרטן.

מחקר שנערך על 3 קבוצות עכברות שעברו השראה לסרטן בלוטות חלב דינמי והוכיח יעילות קרינת FIR בטיפול בסרטן – עיכוב צמיחת הגידול והשפעה  על ההפרשות ההורמונליות:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10470118/

השפעת קרינה אינפרה אדומה רחוקה על חמישה סוגי גידולים סרטניים:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2386844/

על ההשפעה של היפרתמיה וקרינת FIR לריפוי מחלות סרטן:

https://www.mdpi.com/2076-3921/12/4/924

תוצאות המחקרים ומראי המקום ההבאתי הם רק חלק מהמידע שהולך ונצבר וכמובן, המחקר וההתנסות נמשכים במטרה לשפר את פרוטוקול הטיפולים ולשפר את התוצאות. בכל המקרים שנמצפים בטיפול אצלי ובקליניקות אחרות בארץ ובעולם מודגשת החשיבות של ההתמדה, רצף הטיפולים והשילוב עם תרפיות תומכות בתחום התזונה, צמחי המרפא, עבודה רגשית ועוד.

היפרתרמיה וקרינה אינפרא אדומה רחוקה מייצגות גישות טיפוליות מתפתחות המבטיחות טיפול במחלות אונקולוגיות. על ידי מינוף ההשפעות הציטוטוקסיות של היפרתרמיה וההשפעות הביולוגיות של קרינת FIR, לטיפול משולב זה יש פוטנציאל לשפר את היעילות של טיפולי סרטן קונבנציונליים תוך מזעור תופעות הלוואי. בעוד שדרוש מחקר מתמשך כדי לבסס את יעילותו ובטיחותו במלואם, היפרתרמיה בשילוב עם קרינת FIR מציעה דרך חדשה לשיפור הטיפול בסרטן ותוצאות המטופלים.

האבולוציה וההתפתחות ההיסטורית של טיפולים רפואיים באינפרא אדום רחוק:

קרינת אינפרא אדום רחוקה (FIR), תת-קבוצה של הספקטרום האלקטרומגנטי, מנוצלת בטיפולים רפואיים כבר כמה עשורים. 

תצפיות מוקדמות:

ניתן לאתר את השימוש הטיפולי בחום אלפי שנים אחורה, כאשר תרבויות קדומות כמו המצרים, היוונים והרומאים משתמשות בחום כסוג של טיפול. עם זאת, רק עם הגילוי וההבנה של קרינת אינפרא אדום במאה ה-19 החלו לחקור את תכונות הריפוי הייחודיות של FIR.

גילוי קרינת אינפרא אדום:

מכשיר האונטסו (היפרתרמיה + קרינת (FIR בו אני משתמשת בקליניקה פותח על ידי הרופאה היפנית טומקו מיטסוי. את המיכשור הזה פיתחה לאחר שהתוודעה לטכנולוגיות שנחקרו על ידי נאס"א וזיהתה את הפוטנציאל הגלום בהם לריפוי בכלל ולריפוי ותמיכה בחולים אונקולוגיים ומחלימים לאחר טיפול במחלות אונקולוגיות בפרט.

אורך הגל בו פועל המכשיר הןא 8-14 מיקרון והוא יוצר תהודה בגוף שזהה לזו של ה-QI – האנרגיה הבריאה של הגוף האנושי על פי רפואות המזרח.

המכשיר של ד"ר מיטסוי נכנס לשימוש בבתי חולים ובקליניקות בעולם מאז 1988.
אצלי בקליניקה הוא משולב עם מזרנים שונים שמשלימים את עבודתו על ידי תמיכה בגוף כולו במהלך הטיפולים.  אולם ההסטוריה של חקר הקרינה הטבעית והחיונית הזו לגוף ארוכה:

בשנת 1800, סר וויליאם הרשל, אסטרונום בריטי, גילה קרינה אינפרא אדומה במהלך ניסויים שלו על שונות הטמפרטורה על פני הצבעים השונים של הספקטרום הנראה. הרשל הבחין בעלייה בטמפרטורה מעבר לקצה האדום של הספקטרום, ובכך זיהה את קיומה של קרינת אינפרא אדום.

יישומים מוקדמים ברפואה:

בתחילת המאה ה-20, רופאים החלו לחקור את הפוטנציאל הטיפולי של קרינת FIR. אחד החלוצים בתחום זה היה ד"ר קלוג, שפיתח מכשירים המכונים "אמבטיות אור ליבון" בשנות ה-20. אמבטיות אלו פלטו שילוב של אור נראה וקרינת FIR, והמטופלים ישבו או שוכבו בהן כדי לקבל את היתרונות הטיפוליים של החום.

ההתפתחות הנוספת של הטכנולוגיה

ככל שהטכנולוגיה התקדמה, העמיקה ההבנה של קרינת FIR ויישומה בטיפולים רפואיים. בשנות ה-60 תרמו חוקרים יפנים, ביניהם ד"ר טדאשי אישיקאווה, תרומה משמעותית לתחום. ד"ר אישיקאווה פיתח מכשירים פולטי FIR וביצע מחקר מקיף על השפעות קרינת FIR על גוף האדם. עבודתו הניחה את הבסיס לפיתוח טיפולי FIR רפואיים מודרניים.

טיפולים רפואיים עכשוויים FIR:

בעשורים האחרונים, טיפולי FIR רפואיים זכו לפופולריות משמעותית וקבלה בתחומי הבריאות השונים. סאונות FIR, המכונה לעתים קרובות סאונות אינפרא אדום, הפכו לזמינות רבות לשימוש טיפולי. סאונות אלו משתמשות בקרינת FIR כדי ליצור חום, אשר מאמינים כי מספק מגוון של יתרונות בריאותיים, כולל הרפיה, ניקוי רעלים, שיפור זרימת הדם, הקלה בכאב והפחתת מתחים.

FIR בפיזיותרפיה ושיקום:

קרינת FIR מצאה יישומים גם בפיזיותרפיה ושיקום. מכשירי טיפול ב-FIR, כגון מחצלות ועטיפות FIR, משמשים למתן טיפול ממוקד בחום לאזורים ספציפיים בגוף. טיפולים אלו משמשים כדי להקל על כאבי שרירים ושלד, לקדם ריפוי רקמות, להפחית דלקת ולהגביר את ההחלמה מפציעות.

מחקר מתמשך וצפי עתידי:

בעוד טיפולים רפואיים FIR צברו פופולריות, מחקר מתמשך נערך כדי לחקור עוד יותר את מנגנוני הפעולה והיישומים הפוטנציאליים שלהם. חוקרים חוקרים את ההשפעות של קרינת FIR על מצבים רפואיים שונים, כולל מחלות לב וכלי דם, טיפול בכאב כרוני, ריפוי פצעים וכמובן טיפול בסרטן.

ההיסטוריה של טיפולים רפואיים אינפרא אדום רחוק משתרעת על פני מאות שנים, מהתצפיות המוקדמות של טיפול בחום ועד לגילוי והבנה של קרינה אינפרא אדום. לאורך השנים, התקדמות הטכנולוגיה והמחקר המדעי תרמו לפיתוח טיפולי FIR רפואיים מודרניים. כיום, קרינת FIR מנוצלת במסגרות בריאות שונות, ומציעה מגוון יתרונות טיפוליים. המשך מחקר וחדשנות בתחום זה טומן בחובו הבטחה לחשוף יישומים חדשים ולהרחיב את הפוטנציאל של טיפולי FIR לשיפור הטיפול בחולים.

כאמור, המחקר על שימוש משולב של היפרתרמיה וקרינה אינפרא אדומה רחוקה (FIR) בטיפול בסרטן הראה תוצאות מבטיחות. בעוד שלמחקרים ספציפיים עשויים להיות ממצאים משתנים, הנה כמה דגשים מחקריים מרכזיים בנושא:

השפעות סינרגיות: מחקרים העלו כי שילוב של היפרתרמיה עם קרינת FIR יכול לייצר השפעות סינרגיות בטיפול בסרטן. קרינת FIR הוכחה כמשפרת את התפלגות החום בתוך גידולים, ומשפרת את היעילות של היפרתרמיה. הטיפול המשולב הוכיח ציטוטוקסיות מוגברות ומוות תאי בשורות תאים סרטניים שונות.

שיעורי תגובה לגידולים: ניסויים קליניים שחקרו את השימוש בהיפרתרמיה וקרינת FIR דיווחו על שיעורי תגובה משופרים של הגידול בהשוואה לטיפולים סטנדרטיים בלבד. הגישה המשולבת הראתה יעילות בטיפול בסוגי סרטן שונים, כולל סרטן השד, סרטן צוואר הרחם וסרטן הערמונית.

מחקרים הצביעו על כך שהטיפול המשולב יכול להוביל לשיפור השליטה המקומית בגידולים. היפרתרמיה וקרינת FIR הוכחו כמשפרות את היעילות של הקרנות, וכתוצאה מכך שליטה טובה יותר בגידול והפחתת שיעורי הישנות.

נמצא שקרינת FIR מעוררת תגובות חיסוניות, מה שמוביל לחדירה מוגברת של תאי חיסון לגידולים. הפעלה חיסונית זו, בשילוב עם ההשפעות הציטוטוקסיות של היפרתרמיה, עשויה לתרום לשיפור תוצאות הסרטן.

תופעות לוואי מופחתות: יתרון אחד של היפרתרמיה וקרינת FIR הוא הפוטנציאל שלהם להפחית תופעות לוואי הקשורות לטיפול. על ידי שיפור היעילות של הקרנות וכימותרפיה, הטיפול המשולב עשוי לאפשר מינוני טיפול נמוכים יותר, מזיעור רעילות ושיפור איכות החיים הכוללת של המטופלים.

אינדוקציה של HSP: היפרתרמיה בשילוב עם קרינת FIR הוכחה כגורם לייצור של חלבוני הלם חום (HSPs) בתאי סרטן. HSPs ממלאים תפקיד בהגנה על תאים מנזק שנגרם כתוצאה מסטרס. שיפור הויסות של חלבונים אלה עשוי לחזק את ההשפעה הציטוטוקסית של היפרתרמיה על תאי הגידול.

ההמלצה שלי למטופלים שלי אלה שנמצאים בעיצומה של ההתמודדות ואלה שסיימו טיפול  ונחשבים למחלימים – שילוב גישות הטיפול, שיקום וחיזוק הרקמות וחיזוק יכולתו החיסונית של הגוף חיוניים להחלמה ולמניעת הישנות המחלה. יתירה מזו, רבים מהמחלימים מרגישים תשישות וקושי לחזור לתפקוד הבריא שהכירו לפני המחלה והטיפולים, האונטסו, התזונה ושאר גורמי התמיכה הטיפולית הם האמצעים היעילים כדי להשתקם. גם מי שבחר בטיפול קונבנציונאלי בלבד – כשהרפואה המערבית סיימה את תפקידה הגישות הטבעיות הן אלה שיכולות להשיב את האדם לתפקוד תקין ולאיכות חיים.

צרו קשר

× דברו איתנו