סגר ועוד סגר והמכנסיים לא נסגרים

סגר ועוד סגר והמכנסיים לא נסגרים?

בוודאי איני מחדשת לכם דבר, רבים וטובים עטו על עצמם קצת משקל עודף בחודשים הארוכים והמטרידים שעברנו בשנת הקורונה. הישיבה בבית, המגע החברתי שהצטמצם לפתע וגם חדרי הכושר ואולמות הספורט הסגורים לא בדיוק עזרו לשפר את המצב.

 

אז אולי אם נכיר את שלושת ההורמונים שמשחקים תפקיד מפתח במנגנון העלייה במשקל ולחילופין יכולתנו לאזנו, יהיה לנו קל הרבה יותר לנהל לעצמנו, את מה שקורה בצלחת ובהתאמה גם את היקף המותניים.

 

אינסולין -האשם העיקרי בהצטברות השומן הבטני

האשם העיקרי בהצטברות שומן בטני הוא האינסולין. כן, אותו הורמון חשוב וחיוני שבלעדיו לא יכנס הסוכר, שמגיע לזרם הדם ממערכת העיכול, אל התאים ויהפוך לאנרגיה שמניעה אותם (גם חלבונים מכניס האינסולין אל התאים). מעבר לתפקיד החשוב הזה האינסולין הוא הורמון אנבולי – כלומר בונה גוף, הוא זה שיגרום לכך שפחמימות שלא שימשו אותנו כאנרגיה תהפוכנה לשומן שנשמר כמאגר לימי מחסור. אך האינסולין משמש גם מעין שומר סף של ריקמת השומן. כאשר אינסולין מופרש בכמויות גבוהות הוא מונע משומן להתפרק ולהפוך לאנרגיה וכך למרות שיש מלאי של אנרגיה פוטנציאלית האדם יחוש עייף ורעב.
מה עושים? מקטינים את צריכת הפחמימות, קרי: מאפים, ממתקים, שתייה מתוקה וכד' ובמקומם מעדיפים מזונות עתירי סיבים כמו ירקות ומעט פירות לא מאוד מתוקים, חלבונים כמו ביצים, דגים, קטניות, עוף או בשר לאלו שצורכים אותם. כך רמות הגלוקוז (סוכר) בדם תעלינה במתינות וגם רמות האינסולין שהלבלב יפריש תעלינה במתינות ולנו יהיה סיכוי טוב יותר להיפרד מהבטנונת שצצה לפתע.

מהו הורמון הגרילין

גרלין הוא הורמון הרעב. הוא מופרש מהקיבה כשהיא מתרוקנת ובכך מאותת לנו להזדרז ולמלא אותה. פחמימות אינן עוברות תהליכי עיכול בקיבה ולכן כשהארוחה עשירה בפחמימות הן לא תצלחנה למלא את הקיבה לאורך זמן ולא תאפשרנה לנו לחוש שבעים. לעומת זאת ארוחה שיש בה הרבה סיבים שמקורם בירקות או קטניות וחלבונים שמתעכבים בקיבה לשם עיכולם, ימנעו הפרשת כמות גדולה של גרלין ויעניקו לנו תחושת שובע ממושכת יותר.

לפטין – הורמון השובע

לפטין הוא הורמון השובע, הוא מופרש ע״י תאי השומן. אצל אנשים מורעבים, או הנמצאים בתת תזונה או סתם רזים רמות ההפרשה שלו נמוכות, אין די תאי שומן. דווקא בעלי עודף משקל מפרישים הרבה ממנו ולכאורה הוא אמור היה לדכא את התיאבון שלהם. אלא שבשל רמתו הגבוהה, כל הקולטנים ללפטין בגופם נחסמו והלפטין אינו מצליח למלא את תפקידו ולייצר אותה תחושת שובע מיוחלת (סוג של ריבאונד).
גם במקרים אלה המעבר לתזונה שמבוססת על מזון מהצומח, עתיר סיבים וחלבונים ממקור צמחי תעזור לנו לתקן את המנגנון שתפקודו הבריא השתבש.

בסדנת הרזיה חדשנית (ב-8 שלבים פשוטים) אנחנו מאמצים שינוי קבוע באורח החיים ובתזונה שמבוסס על הבנת המנגנונים ההורמונליים שמשפיעים על יכולתנו לאזן את משקל הגוף וליצור בריאות מיטבית.

בימים אלה מתארגנת קבוצה נוספת, מזמינה אתכם להצטרף אלי לדרך ולשתף עם חברים.

הרשמו לסדנת הרזיה ואנטיאיי׳ינג -בליווי קבוצתי ואישי

צרו קשר

× דברו איתנו