פוליפים במעי הגס טיפול טבעי

האם תהיתם פעם האם יש טיפול טבעי לפוליפים במעי הגס? בעוד שטיפולים רפואיים קונבנציונליים כמו ניתוח, הקרנות וכימותרפיה מומלצים לרוב לפוליפים ממאירים במעי הגס, ישנם גם טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים שניתן להשתמש בהם כדי לסייע במניעה ובטיפול בפוליפים לא סרטניים. משינויים תזונתיים ועד לתרופות צמחיות, טיפולים טבעיים בפוליפים במעי הגס זכו לתשומת לב בשנים האחרונות כדרך פוטנציאלית לתמוך בבריאות המעי הגס ולהפחית את הסיכון לפוליפים להתפתח לסרטן. במאמר זה, נחקור כמה מאפשרויות טיפול הטבעיות בפוליפים במעי הגס ומה המחקר האחרון אומר על יעילותם.

פוליפים במעי הגס טיפול טבעי -איך יודעים שמשהו לא בסדר במעי הגס?

תסמינים מחשידים כמו:

  1. דימום רקטלי, שינויים בהרגלי היציאות, כאבי בטן ואנמיה מחוסר ברזל.
    הסטוריה משפחתית – בדרך כלל בן משפחה מקרבה ראשונה שחלה במחלה סרטנית של המעי הגס.
  2. אישפוז בבית חולים בגלל דלקות במערכת העיכול – כחלק מהפרוטוקול שנועד לזהות מחלות אונקולוגיות.

ומי שמשתייך לאחת הקטגוריות הללו, סביר שישלח לבצע בדיקת קולונוסקופיה

כן כן הבדיקה הזו שפעם שמה מלחש בחדרי חדרים כבדיקה מביכה ולא נעימה, מדובר היום באופן פתוחבחברה תוך החלפת חוויות והשוואה בתוצאות הבדיקה.

איך נערכת בדיקת קולונוסקופיה

ניתן לאבחן פוליפים במעי הגס באמצעות מספר שיטות שונות. הדרך הנפוצה ביותר לזיהוי היא באמצעות בדיקת סקר הנקראת קולונוסקופיה. במהלך בדיקת קולונוסקופיה, צינור ארוך וגמיש עם מצלמה בקצה מוחדר לתוך פי הטבעת ומונחה דרך המעי הגס. זה מאפשר לרופא לבחון את החלק הפנימי של המעי הגס ולזהות את כל הפוליפים שעלולים להיות נוכחים.

שיטות אחרות לזיהוי פוליפים במעי הגס כוללות:

קולונוסקופיה וירטואלית: סריקת CT משמשת ליצירת תמונות מפורטות של המעי הגס, אשר לאחר מכן ניתן להשתמש בהן כדי לזהות פוליפים כלשהם.

סיגמואידוסקופיה גמישה: זהו הליך דומה לקולונוסקופיה אך בודק רק את החלק התחתון של המעי הגס.

בדיקת דם סמוי בצואה (FOBT): זוהי בדיקה לא פולשנית הבודקת דם בצואה, מה שיכול להיות סימן לפוליפים במעי הגס או לבעיות אחרות.

אם מתגלים פוליפים במהלך כל אחת מהבדיקות הללו, ניתן לבצע ביופסיה כדי לקבוע אם הם שפירים או ממאירים. ביופסיה כוללת הוצאת דגימה קטנה של רקמה מהפוליפ ובדיקתה במיקרוסקופ. בהתאם לגודל, מיקום ומספר הפוליפים שנמצאו, ניתן להמליץ ​​על בדיקות נוספות או טיפול.

למרבית המזל עדיין רוב הנבדקים יוצאים מהבדיקה עם חיוך של הקלה על השפתיים ובחלק מהמקרים לאחר אבחון וכריתה של פוליפים. הפוליפים נשלחים לבדיקה היסטולוגית שמטרתה לברר אם הפוליפים שפירים או חלילה ממאירים.

מה הם פוליפים במעי הגס?

פוליפים במעי הגס הם גידולים קטנים שיכולים להתרחש בדופן המעי הגס, הידוע גם בשם המעי הגס. פוליפים הם בדרך כלל שפירים, מה שאומר שהם אינם סרטניים, אך במקרים מסוימים, הם יכולים להתפתח לסרטן עם הזמן.

ישנם סוגים שונים של פוליפים במעי הגס:

פוליפים אדנומטיים: אלו הם הסוג הנפוץ ביותר של פוליפים, והם יכולים להתפתח לסרטן עם הזמן.

פוליפים היפרפלסטיים: אלו בדרך כלל שפירים ואינם מתפתחים לסרטן.

פוליפים דלקתיים: אלו נגרמים בדרך כלל מדלקת במעי הגס, כמו למשל בחולים עם מחלת מעי דלקתית.

פוליפים במעי הגס מתגלים לעתים קרובות במהלך בדיקות סקר שגרתיות כגון קולונוסקופיה או בדיקת צואה, ורופאים עשויים להמליץ ​​על הסרת פוליפים כדי להפחית את הסיכון לסרטן.

פוליפים במעי הגס יכולים להפוך למצב ממאיר מכיוון שסוגים מסוימים של פוליפים יכולים להתפתח לסרטן המעי הגס עם הזמן. פוליפים הם גידולים חריגים שנוצרים ברירית המעי הגס או פי הטבעת, והם יכולים להיות לא סרטניים (שפירים) או סרטניים (ממאירים).

בעוד שרוב הפוליפים הם שפירים ואינם גורמים לתסמינים כלשהם, לסוגים מסוימים של פוליפים יש פוטנציאל להתפתח לסרטן עם הזמן. אלו כוללים:

פוליפים אדנומטיים: אלו הם הסוג הנפוץ ביותר של פוליפים שיש להם פוטנציאל להפוך לממאירים. פוליפים אדנומטיים הם גידולים חריגים בדופן המעי הגס או פי הטבעת שעלולים להתפתח לסרטן אם לא יטופלו.

פוליפים משוננים: אלה שכיחים פחות מפוליפים אדנומטיים, אך יש להם גם פוטנציאל להתפתח לסרטן עם הזמן.

פוליפים דלקתיים: פוליפים אלו יכולים להופיע אצל אנשים עם מחלת מעי דלקתית (IBD) ויש להם סיכון גבוה יותר להתפתח לסרטן.

אם לא מזוהים ולא מטופלים, פוליפים אלה יכולים להתקדם לסרטן במשך מספר שנים, וזו הסיבה שבדיקה קבועה לסרטן המעי הגס מומלצת, במיוחד עבור אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס, מחלות מעי דלקתיות, או שגילם מעל 50 שנים. 

פוליפים במעי הגס טיפול טבעי- מה ניתן לעשות?

אז כמו תמיד מניעה עדיפה על פני התמודדות עם בעיה שכבר התפרצה או החמירה.
טיפולים טבעיים (ובהחלט גם לא טיפולים קונבנציונאליים)  לפוליפים במעי הגס אינן מהווים הבטחה למניעת הופעתם של פוליפים או אפילו  הפיכתם  לממאירים, הם אבל הם בהחלט משפרים את בריאות המעי הגס, מקטינים משמעותית את נטיית הגוף לפתח פוליפים חדשים ומפחיתים את הסבירות של פוליפים להתפתח לסרטן. 

טיפול טבעי בפוליפים במעי הגס ובהפרעות המעי הגס שעלולות לגרום לפוליפים ממאירים יתבסס על כמה יסודות:
שינויים תזונתיים: לכל מטופל תותאם תזונה בריאה שעשירה בסיבים, פירות, ירקות ודגנים מלאים תוך הימנעות ממזונות מעובדים, בשר אדום וממזונות עשירים בשומן רווי וסוכר.
בטיפול אצלי בקליניקה אף נדבר על טמפרטורות המזון והמשקאות שאנו צורכים במטרה להאפשר לגוף ולתהליך החיסוני תפקוד אופטימלי.
בקבוצת המזונות שהוכיחו יעילות גבוהה בטיפול ובעיקר במניעה של גידולים במעי הגס נמצאים המזונות ממשפחת המצליבים עם דגש חזק על ברוקולי ונבטיו.

פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה הוכחה כמפחיתה את הסיכון לסרטן המעי הגס ויכולה לסייע בשיפור תפקוד המעי הגס.

צמחי מרפא: צמחים מסויימים שהמוכרים בהם הם כורכום וג'ינג'ר, ניחנים בתכונות אנטי דלקתיות ועשויים לסייע בהפחתת דלקות במעי הגס. לחלק מהצמחים יש גם תכונות נוגדות חמצון שיכולות לסייע בהגנה על המעי הגס מפני נזק. לכל מטופל מותאמת פורמולת צמחי מרפא שמאפשרת שיפור בריאות המעי בהתאם למצב ולתסמינים הספציפיים.
קבוצת חומרים פעילים ממשפחת האינדול מסייעת רבות בהתמודדות עם גידולים ושינויים בתאים של המעי הגס. נכון להיום ניתן להשיג תכשירים מרוכזים המכילים את החומרים הפעילים הללו וכמובן חשוב לשלב אותם בטיפול ובמניעה אצל אנשים המצויים בקבומות סיכון.

פרוביוטיקה: פרוביוטיקה היא חיידקים מועילים שחיים במעיים ועוזרים לשמור על איזון בריא של פלורת המעיים. צריכת פרוביוטיקה באמצעות תוספי מזון או מזונות מותססים כמו יוגורט וקפיר יכולה לעזור לשפר את בריאות המעי הגס.

ניהול מתחים: למתח יכולה להיות השפעה שלילית על בריאות המעי הגס, ולכן מציאת דרכים לנהל מתח, כגון באמצעות מדיטציה או יוגה, יכולה להיות מועילה.

היפרתרמיה: טיפול באמצעות קרינה אינפרה אדומה תומכים בהקטנת גידולים והם חלק חשוב בטיפול טבעי בפוליפים במעי הגס שאני מציעה למטופלי. למטופלים שהמחלה שלהם מתקדמת
אף מוצע טיפול ביתי בהנחייתי כדי שיוכלו להשיג את התוצאות המירביות.

רפואת גופ-נפש: שיטות טיפול טבעיות רבות פועלות מתוך הבנה עמוקה שלאתגרים הפיזיים עימם אנחנו מתמודדים קדמו קונפליקטים לא פתורים והתמודדויות רגשיות שדורשות פתרון.
בהגדרה המעי הגס שתפקידו לאסוף ולהפריש פסולת מהגוף מבטא את הקושי האנושי להחצין ואף לבטא היבטים רגשיים ואישיים מסויימים. להתבוננות ולהתמודדות עם קשיים אלה יש משעות עמוקה בתהליכי טיפול בפוליפים במעי הגס.

חשוב לציין

טיפולים טבעיים אינם מהווים תחליף לאיבחון וטיפול רפואי קונבנציונלי. אם אובחנת עם פוליפים במעי הגס, חשוב לעקוב אחר עצתו של הרופא שלך ולפעול בהתאם לתוכנית טיפול המתאימה לצרכים האישיים שלך.

צרו קשר

× דברו איתנו