עצירות היא אחת הרעות החולות של התקופה שלנו. אורח חיים יושבני בשל שעות רבות מול המחשב, במכונית או במשרד. תנועה מועטה כיוון שלכל מקום אנחנו נעים באמצעי תחבורה וכיוון שהמזון וכל הצרכים המיידים שלנו מאוד זמינים – במיוחד אלה מאיתנו שחיים בסביבה אורבנית.

למרות שהנטייה ברפואה הקונבנציונאלית היא לומר שיציאה אחת ליומיים היא תקינה לגמרי הרי על פי התפיסות של הרפואה הטבעית ושל הרפואה הקדומה, פינוי פסולת ברמה יומיומית הוא אחד המפתחות העיקריים לבריאות מיטבית, לאריכות ימים ולחיים איכותיים.

כאמור תנועה בריאה משפרת את תפקודה של מערכת העיכול בדיוק כפי שהיא חיונית לתנועת הלימפה בגוף, לבריאות כלי הדם ולבריאות הרגשית, כך היא תשפיע בצורה מיטבית על כל התהליכים הפיזיולוגיים.

מכאן, עוד לפני שפונים לטיפול כדאי פשוט לקום מהכסא מספר פעמים במשך היום, לצאת מעת לעת להליכה, לבצע מתיחות, תרגול שמחזק את השרירים, הארכת השרירים בחלקו האחורי של הגוף וחיזוק שרירי השוקיים, הירכיים והבטן. כל אלה יסייעו בהנעה של אברי הבטן הפנימיים וישפורו את תנועתיות המעיים.

לתזונה חשיבות רבה בהקלה ובריפוי הפרעות במערכת העיכול

בנוסף לתנועה חשובה כמובן התזונה. תזונה טבעית ומותאמת למצבו של המטופל, לאורח חייו, צרכיו וטעמיו היא הא'-ב' של טיפול טבעי בעצירות ושל שיקום של מערכת העיכול והשבתה לתיפקוד אופטימלי.

ככל שחלק גדול יותר של התזונה מורכב ומבוסס על מוצרים טבעיים: ירקות ופירות, כך גדלה כמות הויטמינים, המינרלים והאנזימים שאנחנו קולטים מהמזון. בנוסף לכך גדלה כמות הסיבים התזונתיים. סיבים תזונתיים מעודדים את תנועת המעיים והם אף מהווים קרקע מזון לחיידקי מעיים ידידותיים. הויטמינים והמינרלים שבתזונה הצמחית מסייעים לתהליכי עיכול, משפרים את הפקת האנרגיה מהמזון ומאפשרים את ההתחדשות של כלל המערכות שלנו.

התפקיד המהותי של הנשימה

אך לא רק באלו אנו עוסקים במהלך הטיפול ואפילו לא רק בהוספתם של צמחי מרפא ותוספים דוגמת תכשירים פרוביוטיים אשר כבר די מוכרים לרוב הציבור.

הטיפול הטבעי בבעייה נסב גם על צורת הנשימה. למרות שהפעולה הראשונה שלנו בהגיענו לעולם היא נשימה, רובנו לא מודעים לנשימה נכונה, כזו שתומכת בבריאות ומסייעת לשמר ואף לשקם אותה. הסיבה נעוצה כמובן במתחים שאורח החיים שלנו מזמן ושינויים שהמתח גורם לאופייה של צורת הנשימה.

מכאן שעוד לפני התאמת טיפול אחר יש להסב את תשומת הלב לנשימה ולתירגול אשר מסייע להשפיע על תפקוד המעיים.לשינויים אלה תהיה השפעה על שאר מדדי הבריאות,

יכולת ההתמודדות של האדם במישורי חיים אחרים ובוודאי על מצב הרוח. כדי שהטיפול יהיה יעיל נשלב גם עיסוי ממוקד על איזור הבטן במטרה לעודד את התנועתיות של מערכת העיכול וטיפול רפלקסולוגי שמיועד בדיוק לאותה המטרה.

ברוב המקרים נוסיף גם דיקור שהוא כלי יעיל נוסף שתורם ותומך במהלך הטיפול בעצירות בשיפור התיפקודים של מערכת העיכול, בחיזוקה והשבתה לתיפקוד בריא.

קראו עוד על...

צרו קשר

  • 03-9217515
  • 050-5401171
  • info@dromrit.co.il
  • הרצל 86, פתח תקווה

שעות פעילות הקליניקה

ראשון-חמישי 9:00 - 20:00
שישי 9:00 - 14:00

טיפולים יחודיים

קבעו פגישה לאבחון

ייעוץ אונליין

אבחון, התאמת תזונה, צמחי מרפא או הנחיות טיפול מקיפות יותר
בטלפון, מייל, WhatsApp, או Zoom
לפרטים והרשמה

הרשמו לסדנת הרזיה ואנטיאיי׳ינג -בליווי קבוצתי ואישי

24 מפגשים דו-שבועיים בזום- בליווי מתכונים טעימים ובריאים
לחזור למשקל תקין, להראות מעולה, להרגיש רעננים ומפוצצים באנרגיות
לפרטים והרשמה
עמרית בן סירה פרופיל

עמרית בן סירה | מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על אנטי-אייג'ינג ותזונה בארץ ובעולם

N.D C.Ac Re.Na, נטורופתית מומחית לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גופנפש