תרופות טבעיות לטיפול במחלות

לאורך כל שנות קיומה של האנושות היו אלה צמחי המרפא, העשבים והשורשים ששימשו לצורכי ריפוי.

כמי שמטפלת בעזרת צמחי מרפא נתקלתי לא אחת בטענה שהשימוש בהם שייך לרפואה העממית ואינו רלבנטי עוד בעולם המתקדם של ימינו. אולם כשבוחנים את עולם התרופות והפרמצבטיקה מגלים לפתע שתרופות רבות מהקלסיקה וגם מהחדשניות ביותר מבוססות על חומרים פעלים מצמחי מרפא והידועים ברופאים הקונבנציונליים רושמים אותם עם ארשת חשיבות וקידמה למטופלים שלהם.

כך למשל האספירין או הקרטיה שניתנת לדילול הדם – החומצה הסליצילית שהיא החומר הפעיל בתרופה הינה העתק של החומר הפעיל בערבה הלבנה (זוכרים את העצים שמוטי הענפים?). הרמוטיב שניתן כתרופה נגד דיכאון אינו אלא העתק של החומר הפעיל בפרע – ההיפריקום – צמח שתוכלו למצוא בימים אלה אפילו בשדות הבר שלנו.

מכירים את פרח הוינקה התמים והיפה – – הצמח שימש ברפואה ההודית ובשנות השמונים הפך המיצוי שלו ל-וינקריסטין ווינבלסטין לטיפול בלוקמיה במיוחד בילדים, מה שהיווה מהפיכה בטיפול והציל רבים מהחולים.

הקוהוש השחור שמשמש אותנו הנטורופתים ואת ההרבליסטים כחלק מפורמולות שמסייעות לטיפול בתופעות גיל המעבר – בודד והפך לתרופה – כנראה יעילה פחות מהפורמולות המותאמות אישית ונתמכות בצמחי מרפא אחרים שפועלים עם הקוהוש בסינרגיזם.

אפילו שמן הלבנדר שאנחנו משתמשים בו לכל כך הרבה מטרות ובהן הרגעה ושיפור איכות שינה – קיבל מלבוש של קפסולה וניתן במירשם בקופות החולים.

אז אני ושכמותי שהבטחון והאמון בכוחו של הטבע לרפא נר לרגלינו וודאי לא היינו צריכים את הגושפנקא של הרפואה הקונבנציונלית כדי להאמין בכוח המרפא העצום שקיים בצמחים ובאלה שמוגדרים צמחי מרפא במיוחד. עבורי, ברוב רובם של המקרים אלה התרופות המקובלות למרות שכמובן איני שוללת לרגע העזרות בבדיקות, אבחנות והתייעצות עם הידע המולא שקיים ברפואה המערבית.

תרופות טבעיות לטיפול במחלות מכילות בתוכן את החומר הפעיל העיקרי – אותו בדרך כלל מבודדים ומעתיקים כשמייצרים תרופה במפעל – וחומרים שפועלים באופנים אחרים ותומכים בתהליך הטיפול. מי שהתעניין במיני הקנביס בוודאי שמע וקרא שמעבר לחומרים העיקריים הפעילים כמו CBDו-THC ישנם בצמח מאות חומרים אחרים בעלי סגולות ריפוי כנוגדי דלקות, נוגדי גידולים, משככי כאב ומרגיעים. במקרה של הקנביס הנסיון לבודד רק את החומרים העיקריים לא צלח עד כה ובמיצויי השמנים משתמשים במיצוי מיכלול החומרים שקיימים בטריכומות ("בקבוקוני" השמן שנמצאים בחלק התחתון של עלי התפרחת).

אז מעתה שימו לב לצמחים גם אלה שנמצאים סביבנו בשדות ויכולים לשפר את איכות חיינו ואת בריאותנו וגם אלה שמוצעים לכם, באהבה ולאחר בחינה, העמקה והתאמה בקליניקה. אלה יכולים לשפר את ההרגשה, לקצר מחלות רבות ולתמוך בתהליכי ההחלמה עם פחות תופעות לוואי והרבה פחות רעילות – כמובן אם הותאמו בדייקנות ומקצועיות.

צרו קשר

× דברו איתנו