כואב במפרקים? על לבונה שמעתם?

כואב במפרקים? על לבונה שמעתם?

פציעה ישנה שמחמירה לפתע מצריכה לעיתים התערבות רפואית אך במקרים רבים ניתן להיעזר בצמחי מרפא ולהפיק כמה וכמה יתרונות בו בזמן.

אז כשהכאב בירך חזר להטריד, זכר לפעילות ספורטיבית לא מבוקרת בתוספת קצת יותר מדי שעות מחשב… החלטתי ״להקריב עצמי״ על מזבח הלבונה (שם מדעי: בוסוואליה Boswellia) המופלאה.

למה ״להקריב״ כי בניגוד למטופלים שזוכים ממני להמלצה לצרוך אותה בתוך קפסולה, אני שותה את השרף הזה במעט מים וטעמו בהחלט מר מלענה.

אז מה היא לבונה ומה יוצא לנו ממנה?

לבונה שרף שמן
לבונה שרף שמן

התמצית המרפאת אינה אלא שרף שמופק מגזע עץ הלבונה הגדל באזורים מדבריים וחמים, גם אצלנו במזרח התיכון.

בימי קדם שימש השרף לפולחנים של הדתות השונות ואזכורים רבים שלו ניתן למצוא גם בתנ״כ, אך גם בכתבים של קבלה מעשית כחלק מהטקסים.

לחומרים הפעילים בבוסוואליה פעילות אנטי דלקתית חזקה שמשפיעה על דלקות מפרקים ועל דלקות במערכת העיכול ובהן: קרוהן וקוליטיס.

בנוסף, לבוסוואליה יכולת חיטוי גבוהה ולכן היא מועילה בכל סוגי הזיהומים והמחלות הזיהומיות ובכללן מחלות ויראליות, מה שהופך את הצמח למבוקש בימים אלה.

בשנים האחרונות מתרבות העדויות להשפעה נוגדת הדיכאון שיש לצמח. להלן לינק לתקציר מתוצאות מחקר שנערך ב-2014 על עכברים והוכיח פעילות כזו.

בשמן הבוסוואליה (לעומת השרף) אני אוהבת להשתמש על עור הפנים, יחד עם שמנים אתריים נוספים. הוא מחדש, מרענן, מרפא ומתאים לעור צעיר ודלקתי ולא פחות לעור המתבגר, כמובן בתוך התערובת האישית שכל אחת ממשתתפות הסדנאות שלנו מכינה לעצמה.

קראו עוד על…

תרופות טבעיות לאיזון גוף ונפש

שומרים על גוף ורוח צעירים

העברת תכנים והעשרה לאירגונים

טיפול טבעי בכאבי בטן

תרופות טבעיות לטיפול במחלות

סדנאות לאירגונים בנושא בריאות

צרו קשר

× דברו איתנו